کد مطلب: 

272566

نماینده مجلس: نگاه درون‌زا حمایت از شرکت‌های خلاق را ایجاب می‌کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: منظور از نگاه درون‌زا تخصیص حمایت حداکثری به شرکت‌های خلاق است و تبلور این نگاه به درون نیز رشد و شکوفایی اکوسیستم دانش‌بنیان، صنایع نرم و خلاق، شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان را به دنبال دارد.
شرکت‌های خلاق

غلامرضا منتظری نماینده مردم از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لزوم حمایت از شرکت‌های خلاق گفت: مقام معظم رهبری به نیکی اشاره کردند که برای حل مشکلات کلان و چاره جویی برخی چالش‌ها نباید منتظر کمک بیرونی و بیگانگان باشیم، بلکه باید به خودمان، توانایی‌ها و داشته‌هایمان متکی باشیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: تبلور این نگاه به درون نیز رشد و شکوفایی اکوسیستم دانش‌بنیان، صنایع نرم و خلاق، شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان است. این شرکت‌ها که غالباً توسط جوانان خلاق، اعضای هیئت علمی و فعالان نوآور، تاسیس شده‌اند، علی رغم اندازه کوچک و متوسط، می‌توانند فناوری را به خدمت صنعت و تولید کشور درآورند.

وی با بیان اینکه توجه به چنین ظرفیت عظیمی که این زیست‌بوم دارد، قطعاً نمایندگان مردم نیز از هیچ تلاشی برای حمایت از آن، فروگذار نیستند، افزود: در حال حاضر نیز قانون جهش تولید دانش‌بنیان در این راستا تدوین شده است. در این قانون همچنین توجه ویژه‌ای به حمایت از شرکت‌های خلاق شده است. با این همه اگر معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری احساس کند که نیاز به حمایت تقنینی بیشتر و ارتقای قوانین فعلی است، قطعاً کمیسیون‌های مختلف مجلس در قالب چهارچوب‌های قانونی و بحث‌های پخته کارشناسی، نهایت همکاری را مبذول خواهد داشت.

منتظری ضمن با اهمیت شمردن نامه رهبر انقلاب به سران قوا برای حمایت از شرکت‌های خلاق، بیان کرد: تلاش قوه مجریه باید ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف برای تخصیص حمایت حداکثری به این شرکت‌ها باشد. هر مدیر دولتی در هر ارگان، سازمان و نهاد و وزارت خانه‌ای که حضور دارد باید احساس کند که موظف است تا مسیر این شرکت‌ها را هموار سازد و موانع را از پیش پای آنها بردارد. برگزاری جلسات استانی با استانداران نیز در این خصوص می‌تواند کمک کننده باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-09-21 10:47

افزودن دیدگاه جدید