کد مطلب: 

272539

سیاهکلی: دولت چابک، دولت الکترونیک است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قصد داریم دولت چابک داشته باشیم و دولت چابک دولت الکترونیک است پس باید به سمت ارائه خدمات الکترونیک حرکت کنیم.
لطف‌الله سیاهکلی

به گزارش سیتنا، لطف‌الله سیاهکلی نیز گفت: در دولت هوشمند همه دستگاه‌ها باید از طریق پنجره واحد، داده‌کاوی و فعالیت کنند. یکی از خصلت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه خدمات است، اما تاکنون سیستمی که بتواند خدمات عمومی ارائه کند، وجود ندارد و این موضوع میزان تکریم ارباب رجوع را نشان می‌دهد.

نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: اگر قصد داریم هزینه‌های جاری کاهش یابد، باید دولت چابک شود. دستگاه‌های دولتی در خرید تجهیزات مانند رایانه‌ها، ید طولایی دارند و تا می‌توانند خرید می‌کنند، روی میز هر مدیری، گران‌ترین رایانه وجود دارد، اما در حوزه نرم‌افزاری ضعیف هستیم. تنها ۹ درصد از خدمات الکترونیکی شده است. این حوزه سال ۱۴۰۰ حدود ۲۷۵ درصد افزایش بودجه داشته و رشد این اعتبارات در بودجه ۱۴۰۱ حدود ۸ درصد بوده است، اما این اعتبارات بیشتر صرف سخت‌افزار شده و برای ارائه خدمات کاری صورت نمی‌گیرد. دولت‌ها به دنبال این بودند که دولت الکترونیک ایجاد نشود، زیرا امضاهای طلایی حذف می‌شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-09-20 12:32

افزودن دیدگاه جدید