کد مطلب: 

272171

نماینده مجلس: برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های‌خلاق‌ باید یک نهضت به راه انداخت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: نهضت ملی و فراخوان اعلام نیاز باید به راه انداخت تا نهادها و دستگاه‌های اجرایی نیازهای خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق منعکس کنند.
لطف الله سیاهکلی

به گزارش سیتنا، لطف الله سیاهکلی گفت: شاید تا پیش از این برخی مدیران اجرایی کمتر رغبت می کردند که از توانایی حداکثری شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و نوآور استفاده کنند. یکی از دلائل اصلی این موضوع برخی موانع قانونی و تنگناهای بروکراتیک اداری بود، مجلس به صورت جدی به این مسئله ورود کرد و در راستای رفع این موانع ، قوانین متقن و بسیار خوبی را مصوب کرد.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: اکنون دست مدیران بسیار بازتر است و به اصطلاح دیگر بهانه ای بر عدم به کارگیری ظرفیت‌های بالقوه و فروان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در ساختار نهادها و دستگاه‌های مختلف وجود ندارد. برای نمونه تا پیش از این، شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در مناقصات مختلف که شرکت می کردند به دلیل نرسیدن به برخی حد نصاب‌ها، موفق نمی‌شدند، اما طبق قوانینی که مصوب شد، اکنون تولید اولی‌ها و این شرکت‌ها شانس بسیار بیشتری برای شرکت در مناقصه ها دارند.

این عضو قوه مقننه با اشاره به شرایط کلی کشور و مسائل و چالش‌های که در حال حاضر با آن رو به رو هستیم گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب بر استفاده هر چه بیشتر از پتانسیل شرکت‌های خلاق باید به صورت عملی از سوی مسئولین همه دستگاه‌ها پیگیری شود. این شرکت‌ها می‌توانند منشاء خدمات بی‌شماری باشند. برای نمونه ما یک کشور نیمه خشک هستیم، بی آبی یک ابر چالش است که نیازمند اهتمام ملی و توجه استراتژیک است، ما آب را که نمی توانیم تولید کنیم، اما با ورود گسترده شرکت‌های خلاق و نوآور می‌توان روش‌های استفاده بهینه و صرفه جویی در این مایه حیاتی را در جامعه بسط و گسترش داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تبیین جایگاه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیان کرد: شاید وقت آن رسیده است که در زمینه اقتصاد خلاق و شرکت‌های خلاق و نوآور یک نهضت اعلام شود، معاونت علمی و فناوری می تواند از طریق فراخوان‌های قوی و گسترده از نهادها و ادارات بخواهد تا نیازها و کارهای بر زمین مانده خود را اعلام کنند و سپس با استفاده از ظرفیت این شرکت‌ها، درصد پاسخگویی به آنها بر آید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-09-07 15:52

افزودن دیدگاه جدید