کد مطلب: 

272157

بیکاری جوانان تحصیل‌کرده در حوزه‌‌ی ICT و تعطیلی کسب‌وکارها؛ پیامد عدم افزایش منطقی تعرفه‌های ارتباطی

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان تولیدی تجهیزات مخابراتی، می‌گوید: در صورت عدم افزایش منطقی تعرفه‌های خدمات ارتباطی، شاهد بیکاری چند صد هزار جوان دارای تحصیلات عالیه در حوزه‌های IT و ICT و تعطیلی کسب‌وکارها خواهیم بود.
بیکاری جوانان تحصیل‌کرده در حوزه‌‌ی ICT و تعطیلی کسب‌وکارها؛ پیامد عدم افزایش منطقی تعرفه‌های ارتباطی

دکتر «صمد صمدیانی» مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدی تجهیزات مخابراتی دانیال موج در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون اصلاح تعرفه حداقل نگهداری خط تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران، گفت: عدم افزایش منطقی تعرفه‌های تلفن ثابت، اینترنت، مکالمه تلفن همراه و اینترنت همراه، باعث از بین رفتن شبکه‌ی مخابراتی کشور و بیکاری چند صد هزار نفر از نخبگان کشور و مهاجرت آن ها به خارج از کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: همان طوری که در پنج سال اخیر متاسفانه وضعیت شبکه ارتباطی کشور آنطور که باید نوسازی نشده است و هم اکنون شبکه‌ای فرسوده در حال کار است و متأسفانه هر چند روز شاهدیم اتفاقی باعث قطعی سراسری ارتباطات در استان‌ها می‌شود.

صمدیانی خاطرنشان کرد: در جهت ارتقای کیفی و کمی شبکه‌های ارتباطی کشور در حوزه ثابت و سیار لازم است حداقل مانند سیاست درست در افزایش تعرفه‌ی آب و برق و گاز، در این حوزه هم به صورت پلکانی عمل شود، بدین صورت که در جهت عدم اعمال فشار اقتصادی بر اقشار عزیز کم درآمد و برای سه دهک پایین درآمدی جامعه بسته‌های ویژه‌ی یارانه‌ای میسر گردد و برای بقیه اقشار، تعرفه‌های منطقی مناسب با نرخ تورم پنج سال اخیر که هر ساله حدود 40 درصد بوده است، اعمال گردد که با این محاسبات حداقل افزایش تعرفه باید 200 درصدی باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش مخابراتی، تاکید کرد: در صورت عدم افزایش منطقی تعرفه‌های خدمات ارتباطی، شاهد بیکاری چند صد هزار جوان دارای تحصیلات عالیه در حوزه‌های IT و ICT و تعطیلی کسب و کارها خواهیم بود.

انتهای پیام

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.3 (8 رای)
سیتنا 1
2022-09-07 13:05

افزودن دیدگاه جدید