کد مطلب: 

271810

استخراج رمزارزها در جلسه دولت تصویب شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بهره‌برداری و استخراج رمزارزها به تصویب رسید و از این به بعد رمزارزها می‌توانند برای واردات استفاده شوند.
رمزارز

به گزارش سیتنا، سید رضا فاطمی امین از تصویب بهره‌برداری و استخراج رمزارزها در جلسه هیات دولت روز یکشنبه شش شهریورماه سال جاری خبر داد و گفت: از این به بعد رمزارزها می‌توانند برای واردات استفاده شوند.

وزیر صمت افزود: با تحلیل موضوع رمزارز در دولت، بخشی از احکام آن به تصویب رسید و به موجب آن به شکل رسمی می‌توانیم به واحدهای مربوطه جواز تاسیس و پروانه بهره برداری بدهیم.

فاطمی امین خاطرنشان کرد: در چند هفته گذشته نخستین محموله وارداتی با روش رمزارز در کشور تامین مالی شد. از این به بعد رمزارزها می‌توانند برای واردات استفاده شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه اختتامیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو به تشریح جزئیات مصوبه اخیر دولت درباره آزادسازی واردات با رمزدارایی‌ها پرداخت و گفت: قبلا وزارت صمت به یک سری از واحدها جواز تاسیس داده بود که بتوانند واحدهای استخراج رمزدارایی را احداث کنند که مشکلات حقوقی وقفه‌ای را در این موضوع ایجاد کرد که خوشبختانه امروز در دولت آیین‌نامه کاملی مصوب شد و استخراج رمزدارایی‌ها رسمیت پیدا کرد.

وی ادامه داد: همانگونه که مطلع هستید از چند هفته قبل امکان واردات با رمزدارایی‌ها فراهم شد که این مساله در توافقنامه‌ای بین وزارت صمت و بانک مرکزی صورت گرفت و برای اولین بار واردات از محل رمزدارایی‌ها فعال شد.

وزیر صمت تصریح کرد: آیین‌نامه‌ای که امروز در دولت مصوب شد، آیین‌نامه بسیار کامل و دقیقی است که تمام موضوعات مربوط به رمزدارایی‌ها را از جمله نحوه تامین سوخت و انرژی آنان، نحوه واگذاری و اعطای مجوزها را مشخص کرد که این مجوزها را وزارت صمت درباره استخراج رمزدارایی‌ها خواهد داد.

فاطمی امین خاطرنشان کرد: این خبر مهمی است که مدتهاست فعالان این صنعت منتظرش بودند و این واردات می‌تواند درباره هر کالایی از جمله خودرو باشد. شما وقتی قصد واردات یک کالا را دارید باید یک ارزی را پرداخت کنید که این ارز می‌تواند اکنون به جای دلار و یورو از بیت کوین استفاده شود. در همین رابطه مراکز رسمی استخراج بیت کوین که زیرنظر وزارت صمت فعالیت می‌کنند و دارای مجوز هستند، با هماهنگی که با بانک مرکزی انجام شده عملا می‌توانند از بیت کوین برای واردات خودرو استفاده کنند.

وی درباره زمان اعلام تعرفه‌های واردات خودرو گفت: آیین‌نامه این مساله مشخص شده است، ما دو هفته تا ۱۸ شهریور به واردکنندگان حائز شرایط زمان داده‌ایم چرا که بر اساس قانون مجلس در بحث واردات خودرو باید انتقال فناوری صورت بگیرد و عملا اینگونه نیست که هرکسی برای خودش بتواند خودرو وارد کند، در نتیجه ما یک فراخوانی را دیروز اعلام کردیم که متقاضیان واردکننده خودرو مدارک خودشان را ارائه دهند. این شرکت‌ها باید نمایندگی رسمی و خدمات پس از فروش داشته باشند و باید اعلام کنند که در ازای واردات خودرو چه فناوری را به کشور وارد می‌کنند. وزارت صمت بعد از بررسی به متقاضیانی که فناوری کیفی و بهتری را ارائه کنند، مجوز خواهند داد تا خودرو وارد کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-08-29 08:46

افزودن دیدگاه جدید