کد مطلب: 

271416

بهادری جهرمی: سه ماهواره دیگر مانند خیام ساخته و رونمایی خواهد شد

سخنگوی دولت گفت: سه ماهواره مشابه ماهواره خیام که به تدریج میزان مشارکت دانشمندان ایرانی در ساخت آن افزایش می‌یابد، برنامه‌ریزی شده است و با این سه ماهواره انتقال دانش و فناوری رخ می‌دهد و دولت مسیر دومی را برای ساخت ماهواره‌های کاملا بومی در نظر گرفته است.
علی بهادری جهرمی

به گزارش سیتنا، علی بهادری جهرمی با اشاره به هفته دولت گفت: دولتمردان در قالب نشست‌های خبری گزارش عملکرد خود را ارائه داده‌اند و بقیه بخش‌ها هم گزارش عملکرد خواهند داد.

وی افزود: ستاد بزرگداشت هفته دولت تشکیل شده و ستادهای متناظر هم در تمام بخش‌های دولت و استان‌ها تشکیل شده است.

بهادری‌جهرمی گفت: شعار هفته دولت امسال با توجه به اولویت های عملکردی و گفتمان دولت سیزدهم "دولت مردم" انتخاب شده است و برای هر روز نام‌هایی انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه بعد از یک دوره رخوت در حوزه صنعت فضایی تحول را در این صنعت آغاز کرده و دولت مصمم است تا عقب ماندگی ها را جبران کند گفت: ما دو مسیر برای این امر داریم که مسیر اول موجب پرتاب ماهواره خیام شد و سه ماهواره مشابه دیگر که به تدریج میزان مشارکت دانشمندان ایرانی در ساخت آن افزایش می یابد برنامه‌ریزی شده است و با این سه ماهواره انتقال دانش و فناوری رخ می‌دهد و دولت مسیر دومی را برای ساخت ماهواره‌های کاملا بومی در نظر گرفته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-08-16 11:42

افزودن دیدگاه جدید