کد مطلب: 

270833

زارع‌پور: محصولات حوزه امنیت در ابتدای راه از حمایت دولت بهره‌مند شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از نکاتی که در حوزه صنعت امنیت اهمیت دارد، بازار کوچکی است که داریم و این مسئله به شکل نگرفتن بازار رقابتی بزرگ منجر می‌شود، لذا بازارسازی یکی از اقدامات مهمی است که در این زمینه باید انجام بگیرد و حتی اگر نیاز باشد باید یارانه‌ای در نظر گرفته تا محصولات حوزه امنیت در ابتدای راه از حمایت دولت استفاده کنند.
زارع‌پور: محصولات حوزه امنیت در ابتدای راه از حمایت دولت بهره‌مند شوند

به گزارش سیتنا، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش ظرفیت «شبکه ملی اطلاعات، امنیت تاب‌آوری و پایداری» گفت: اکنون فناوری ارتباطات به فناوری اجتماعی تبدیل شده و تمام جوانب زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: اگر امنیت به شکل درستی فراهم نباشد، آسیب‌پذیری بیشتری اتفاق می‌افتد. امنیت نه تنها یک نیاز برای متخصصین است بلکه امروزه به نیاز اجتماع و مردم تبدیل شده است. این مسئله به روز توسعه پیدا می‌کند و دیگر یک مسئله سازمانی نیست. در چنین شرایطی نقش دولت و حاکمیت به عنوان حافظ مردم این است که فضا را برای مردم و کسب و کارها امن کنند.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: نسبت به گذشته در حوزه امنیت پیشرفت‌های خیلی خوبی حاصل شده و در مسیری هستیم که می‌توانیم نیازمندی‌های خود را مرتفع کنیم. جوانان کشور نشان دادند که می‌توانند تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: الزامات دستیابی به این هدف، نظام‌ها و تقسیم کارهایی است که برای این مسئله انجام شده است. اما این‌ها کفایت نمی‌کند و نیاز به بازنگری دارد.

زارع‌پور: محصولات حوزه امنیت در ابتدای راه از حمایت دولت بهره‌مند شوند

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که در حوزه صنعت امنیت اهمیت دارد، بازار کوچکی است که داریم و این مسئله به شکل نگرفتن بازار رقابتی بزرگ منجر می‌شود.

زارع‌پور افزود: بازارسازی یکی از اقدامات مهمی است که در این زمینه باید انجام بگیرد. حتی اگر نیاز باشد باید یارانه‌ای در نظر گرفته تا محصولات حوزه امنیت در ابتدای راه از حمایت دولت استفاده کنند. به اعتقاد من بسیاری از تجهیزات شبکه، قالبت صادرات به کشورهای دیگر را دارند و برخی از آن‌ها در کشورهای صاحب فناوری مانند روسیه وجود ندارد و در سفر اخیر من به این کشور آن‌ها دست یاری به سوی ما دراز کردند.

وی خاطرنشان کرد: بحث دیگر تربیت و حمایت از نیروی انسانی است. باید بتوانیم در دستگاه‌های دولتی جایگاه مناسبی برای نیروهای کار حوزه امنیت درنظر بگیریم و در بالاترین سطح در دستگاه‌ها مرکز امنیت در نظر گرفته شود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: تلاش ما در وزارت ارتباطات این است که شبکه ملی اطلاعات یک شبکه امن برای مردم و کسب و کارها باشد. اکنون بسیاری از ابزارها در دسترس است اما مردم اطلاعی از آن ندارند و از آن استفاده نمی‌کنند.

زارع‌پور تصریح کرد: امنیت یک مقوله بین بخشی است و نیازمند توجه تمام دستگاه‌ها است و باید همگی با محوریت مرکز ملی فضای مجازی دست به دست یکدیگر بدهیم تا بتوانیم حداکثر استفاده از فناوری اطلاعات برای تسهیل زندگی مردم را ببریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-07-28 14:48

افزودن دیدگاه جدید