کد مطلب: 

270806

وزیر ارشاد: به شبکه نمایش خانگی نگاه فرصت‌محور داریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیاست اصلی دولت و حاکمیت و شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارشاد و صدا و سیما این است که نگاه فرصت‌محور به شبکه نمایش خانگی داریم و از این شبکه به عنوان یکی از دستاوردهای فناوری نوین در حوزه فیلم و سریال حمایت می کنیم.
وزیر ارشاد: به شبکه نمایش خانگی نگاه فرصت‌محور داریم

به گزارش سیتنا، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره مصوبات امروز ( 5 مرداد) هیات دولت گفت: امروز تصویب یک آیین‌نامه تکلیفی بودجه را داشتیم (بند ز تبصره ۹ قانون لایحه بودجه ۱۴۰۱ ) که کار مهمی بود تا همه شرکت‌های دولتی بتوانند دو درصد از اعتبارات سرمایه‌ای و هزینه‌ای خود را در حوزه فرهنگی مصرف کنند.

وی افزود: این ابتکار دولت در لایحه بود که در مجلس هم جلو رفت اما کار آیین‌نامه طول کشیده بود که امروز در جلسه دولت به تصویب رسید. این آیین‌نامه و مصوبه گشایش مهمی را در حوزه فرهنگی‌هنری گردشگری و همچنین فعالیت‌های قرآنی ایجاد می‌کند. تقریبا ۸، ۹ مورد از فعالیت‌های فرهنگی و هنری احصا شده و در این قانون بود در این آیین‌نامه امروز تصویب شده موارد دیده شد. به نظرم در طول این سال‌ها چنین آیین‌نامه و قانونی که گره از فرهنگ و هنر باز کند، نداشتیم.

اسماعیلی یادآور شد: امیدواریم به زودی با رفع برخی اشکالات که قرار شد در جلسات خارج از دولت رفع شود، بتوانیم تحول مهمی را در حوزه فرهنگ و هنر ایجاد کنیم و این را در لایحه بودجه تثبیت کنیم که این مساله در سال‌های آینده هم اتفاق بیفتد و این خارج از منابع عادی وزارتخانه‌ها است. این شامل همه بخش‌های دولتی و شرکت‌های دولتی می‌شود که قصد دارند در حوزه فرهنگ کار کنند و شامل فعالیت‌های نمایشی، هنرهای تجسمی، گردشگری و فعالیت‌های قرآنی می‌شود. کمیته‌ای زیر نظر وزیر فرهنگ تشکیل می‌شود که این کمیته گزارش‌های سه ماهه دریافت می‌کند که بخشی از این موارد در مباحثی که این کمیته تعیین می‌کند هزینه می‌شود.

وی درباره اختلاف صدا و سیما با شبکه‌های خانگی گفت: سیاست اصلی دولت و حاکمیت و شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارشاد و صدا و سیما این است که نگاه فرصت‌محور به شبکه نمایش خانگی داریم و از این شبکه به عنوان یکی از دستاوردهای فناوری نوین در حوزه فیلم و سریال حمایت می کنیم. ممکن است مثل هر بخش دیگر مثل خودمان که در وزارتخانه‌مان حتما مشکل است، اینجا هم اشکالی باشد. بنای ما این است که کمک کنیم این اشکالات حل شود. ما اصلا این نگاه را نمی‌پسندیم که تهدیدمحور به این شبکه باشد. همه مجموعه‌ها ممکن است در روند کارشان ایراداتی باشد که برطرف می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که وقتی صدا و سیما با ریزش مخاطب روبرو است آیا نباید برنامه‌هایش را ارتقا دهد، گفت: این مربوط به دوستان صدا و سیما است و حتما دوستان سازمان در این خصوص جواب دارند من می‌خواهم بگویم مجموعه افکارسنجی سال‌های اخیر نشان می‌دهد که به طرز مشهودی این شبکه‌ها در جذب مخاطب موفق بودند ما این را فرصت می‌دانیم و این مبنای حمایت ما است که عدد قابل توجهی را توانستند جذب کنند پس حتما باید حمایت شوند ضمن اینکه اشکالاتشان هم باید مرتفع شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-07-27 14:43

افزودن دیدگاه جدید