کد مطلب: 

270667

اعلام آمادگی ایران برای تجارت از طریق ارزهای دیجیتال با روسیه و چین

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما تقریباً در چهار، پنج کشور مختلف که مثلاً یکی از آنها چین و دیگری روسیه است، برای تجارت با ارزهای دیجیتال اعلام آمادگی کردیم و عمده مذاکرات هم برای کالاهای مصرفی است.
علیرضا پیمان‌پاک

به گزارش سیتنا، علیرضا پیمان‌پاک در گفت‌و‌گویی، از دور زدن تحریم‌ها و همچنین اعلام آمادگی و کلیدخوردن تجارت ایران با روسیه و چین، از طریق ارزهای دیجیتال خبر داده است.

وی درباره اینکه در حال حاضر چه حجم از تجارت ایران با ارزهای دیجیتال انجام می‌شود، گفت: «تا الان که ما رسماً استفاده نکردیم. ما سازوکار را پیاده کردیم و دو، سه هفته است که مرحله اعتبارسنجی آن را شروع کرده‌ایم؛ یعنی افراد به‌عنوان تجاری که می‌خواهند از اینها استفاده کنند، بیایند اعتبارسنجی شوند و بعد وصل شوند.»

معاون وزیر صمت همچنین در ادامه افزود: «ما تقریباً در چهار، پنج کشور مختلف که مثلاً یکی از آنها چین و دیگری روسیه است، برای تجارت با ارزهای دیجیتال اعلام آمادگی کردیم و عمده مذاکرات هم برای کالاهای مصرفی است؛ یعنی کالاهایی مانند گیاهان دارویی و در روسیه برای پوشاک و کفش و صنایع غذایی مذاکره کرده‌ایم. در چین روی محصولات پایین‌دستی صنایع و محصولاتی مانند خشکبار گفت‌وگوها انجام شده است.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-07-23 08:53

افزودن دیدگاه جدید