کد مطلب: 

270371

ستاری: حمل‌و‌نقل بین شهری را شرکت‌های دانش بنیان هوشمند می‌کنند

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری گفت: هوشمندی حمل‌و‌نقل بین شهری به ویژه بار و تحول زیرساختی این حوزه را شرکت‌های دانش بنیان و خلاق فعال در این حوزه رقم می‌زنند.
سورنا ستاری

به گزارش سیتنا، سورنا ستاری  از شرکت دانش‌بنیان شبکه رانندگان شجران بازدید کرد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در این بازدید با تأکید بر این که هوشمندی حمل و نقل بین شهری و تحول زیرساختی این حوزه را شرکت‌های دانش بنیان و خلاق فعال در این حوزه رقم می‌زنند، ادامه داد:  مهم ترین لازمه برای تحقق اقتصاد دانش بنیان و خلاق ، فرهنگ این اقتصاد است و اگر فرهنگ این اقتصاد ترویج پیدا کند، شاهد حل مشکلات و رفع موانع خواهیم بود.

وی با بیان این‌که در بخش حمل و نقل بین شهری به ویژه بار، چالش های بسیاری وجود دارد که حل آن‌ها نیازمند یک تحول فرهنگی است، ادامه داد: با وجود تلاش‌های فراوان برای رسوخ شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در حوزه حمل و نقل هوشمند بین شهری، پایانه‌های بار و حوزه های مرتبط، در این حوزه چندان پیشرفتی نداشته ایم که مهم ترین دلیل آن نقش دولت به عنوان اجراکننده و عدم وجود این فرهنگ دانش بنیان یعنی سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه اجرا است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، حضور فین‌تک‌ها و ابزارهای هوشمند مالی را نمونه‌ای موفق از میدان دادن به شرکت های دانش‌بنیان و خلاق دانست و گفت: در حوزه مالی و بانکی، با نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان، این پیشرفت رخ داده است چراکه بانک مرکزی نقش نظارتی را ایفا کرد و بانک ها هم درک کردند که با همان ساختار قبلی نمی توانند پیش بروند بنابراین، به سوی سرمایه گذاری روی فین تک ها روی آوردند. اکنون به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق این حوزه، روزانه میلیون ها تراکنش بدون حتی یک خطا صورت می‌گیرد.

حضور فین‌تک‌ها و ابزارهای هوشمند مالی نمونه‌ای موفق از میدان دادن به شرکت های دانش‌بنیان و خلاق است.

ستاری، نقش دولت را نظارت و تنظیم گری دانست و افزود: در حوزه حمل و نقل بین شهری نیز این گونه است و باید بخش خصوصی به این باور برسد کسب و کارهای دانش بنیان و خلاقی که در یک فضای محدود کار می کنند نوآوری‌هایی دارند که ارزش آفرین و سودآور خواهد بود، به سرمایه گذاری در این حوزه روی  خواهد آورد. کافی است مجال و فضای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی را ایفا کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، به ضرورت ورود نوآوری به حوزه بار، راهداری و حمل و نقل اشاره کرد و گفت: سازمان راهداری که از شفافیت بارنامه ها و سایر موارد سود می برد و خوشبختانه اتفاقات خوبی در یک سال اخیر رخ داده است. یکی از کلیدهای این توسعه، بارنامه الکترونیکی است که خوشبختانه محقق شده و گام ارزشمندی به سوی هوشمندسازی به حساب می آید. اگر فضایی ایجاد شود که باور کنیم آینده حوزه حمل و نقل، هوشمند خواهد بود، مقاومت بخش های سنتی شکسته خواهد شد و به سوی حمایت از شرکت های دانش بنیان و خلاق این حوزه روی می آورند.

بازدید از دستاوردهای هوشمند در حوزه لجستیک

شرکت دانش‌بنیان شبکه جامع رانندگان شجران با ایجاد یک پلتفرم نرم افزاری برای مدیریت یکپارچه لجستیک، زمینه را برای برقراری ارتباطی هوشمند و هدفمند میان تمامی ذی نفعان حوزه حمل و نقل، صاحبان صنایع، شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان ایجاد کرده است تا با مدیریت و راهبری تمامی فرآیندهای لجستیکی از رویش بار تا تحویل و صدور اسناد را یکپارچه کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-07-13 09:23

افزودن دیدگاه جدید