کد مطلب: 

270369

ببینید| دستیار صوتی آمازون می‌تواند صدای افراد فوت‌شده را تقلید کند

آمازون در حال اضافه کردن قابلیتی جدید به دستیار صوتی الکسا است که به لطف آن، می‌تواند با گوش دادن به صدای افراد زنده یا حتی فوت‌شده در کمتر از یک دقیقه، آن را تقلید کند.
آمازون

به گزارش سیتنا، روهیت پراساد، مدیر تیم الکسا در آمازون می‌گوید که با امکان جدید، می‌توان صدای افرادی را که در پی ابتلا به ویروس کرونا در دوران همه‌گیری از دست داده‌ایم، بار دیگر بشنویم و خاطرات آنها را زنده کنیم.

الکسا برای تقلید این صداها، نیازی به حضور فیزیکی افراد ندارد و می‌توان آن را با استفاده از صداهای از پیش ضبط‌شده آموزش داد. این یعنی، حتی صدای افراد فوت‌شده را نیز می‌تواند تقلید کند.

الکسا برای تقلید این صداها، نیازی به حضور فیزیکی افراد ندارد و می‌توان آن را با استفاده از صداهای از پیش ضبط‌شده آموزش داد.

در جریان یک کلیپ ویدئویی که در کنفرانس آمازون پخش شد، یک کودک از الکسا می‌پرسد که آیا مادربزرگ وی می‌تواند خواندن قصه جادوگر شهر اُز (The Wizard of Oz) را تمام کند؟ در اینجا آمازون با تقلید صدای مادربزرگ این کودک، کاری می‌کند که این داستان با صدای مادربزرگ وی پخش و تمام شود.

پراساد همچنین در جریان این کنفرانس عنوان کرد که در حال حاضر، دستیار صوتی الکسا در هفته صدها میلیون درخواست به ۱۷ زبان از ۷۰ کشور مختلف در سراسر جهان دریافت می‌کند. با این حال، احتمال سوءاستفاده از این قابلیت بسیار زیاد است؛ برای نمونه، می‌توان از این ابزار برای ایجاد محتواهای جعل عمیق یا همان دیپ‌فیک برای قانع کردن افراد در کمپین‌های اطلاعات نادرست یا تبلیغات سیاسی استفاده کرد.

همچنین می‌توان با کمک این قابلیت، برای اهداف سوء مالی نیز بهره برد. برای نمونه در سال ۲۰۲۰، کلاهبرداران با فریب یک مدیر بانک، توانستند ۳۵ میلیون دلار را برای جلب سرمایه خریدی که وجود خارجی نداشت، به دست آورند.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-07-13 08:52

افزودن دیدگاه جدید