کد مطلب: 

270039

لزوم افزایش سرمایه صندوق نوآوری به عنوان مهمترین نهاد تامین مالی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: رئیس جمهور از سازمان برنامه و بودجه خواست تا به فوریت، مراحل قانونی افزایش سرمایه صندوق نوآوری را که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان و قانون بودجه ۱۴۰۱ به آن اشاره شده است، در دستور کار خود قرار دهد.
 علی وحدت

به گزارش سیتنا، دکتر علی وحدت با اشاره به تشکیل نخستین جلسه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان در عصر روز پنجشنبه 9 تیر ماه سال جاری با حضور رئیس جمهوری، گفت: در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام ‌گرفته در راستای اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان ارائه و یکی از مهم‌ترین مباحثی که در این میان مطرح شد و آیت‌الله رییسی نیز بر آن تاکید بسیار کردند، مسئله لزوم افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان مهمترین نهاد تامین مالی زیست‌بوم فناوری در کشور بود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: در این جلسه رییس جمهوری با توجه به نامگذاری سال جاری به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین»، به اهتمام دولت سیزدهم در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از شرکت‌های فعال در زیست‌بوم نوآوری کشور اشاره و بر این نکته تاکید کردند که سرمایه کنونی صندوق نوآوری پاسخگوی نیازهای فزاینده شرکت‌های دانش بنیان نیست و با عبور تعداد شرکت‌های دانش بنیان از مرز ۶٨٠٠ شرکت، لازم است سرمایه صندوق افزایش یابد.

وی همچنین بیان کرد: در این جلسه دکتر رییسی از سازمان برنامه و بودجه خواستند تا به فوریت و جدیت نسبت به افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام کند.

وحدت ادامه داد: لزوم افزایش سرمایه صندوق نیز سال گذشته توسط مجلس شورای اسلامی، هم در قانون جهش تولید دانش‌بنیان و هم در قانون بودجه کشور به تصویب رسیده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-07-02 13:43

افزودن دیدگاه جدید