کد مطلب: 

269695

سامانه 124؛ مرجع اطلاع‌رسانی قیمت بیش از هشت هزار کالا و خدمات

رئیس سازمان صمت استان تهران تاکید کرد: سامانه 124 مرجع اطلاع‌رسانی قیمت بیش از هشت هزار قلم کالا و خدمات است که مورد استناد مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور قرار می‌گیرد.
سامانه 124

به گزارش سیتنا، محمود سیجانی افزود: سامانه تلفن 124 استان تهران قبل از آبان ماه سال 1400 صرفاً گزارشات مردمی در خصوص تخلفات اقتصادی را به‌صورت دستی دریافت، ثبت و جهت رسیدگی به واحدهای رسیدگی‌کننده فاکس می‌کرد و مجدداً نتایج باید ثبت می‌شد.

رئیس سازمان صمت استان تهران افزود: لیکن از ابتدای آبان ماه 1400 ضمن ارتقای کمی و کیفی این سامانه تبدیل به مرکز پیام پاسخگویی وزارت صمت شد و با ایجاد نرم‌افزار جدید تمام گزارشات مردمی از موضوعات مختلف از جمله تخلفات اقتصادی به‌صورت سیستمی اخذ و در اسرع وقت در قالب نرم افزارجدید به واحدهای رسیدگی ارسال و در کمترین زمان ممکن کارشناسان و تیم‌های بازرسی موضوع را رسیدگی و نتیجه ثبت و تماس‌گیرندگان می‌تواند از روند گزارشات خود با خبر شوند.

سیجانی اظهار داشت: ضمناً سامانه 124 مرجع اطلاع‌رسانی قیمت بیش از 8000 قلم کالا و خدمات است که مورد استناد مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مرکز یکپارچه پاسخگویی 124 استان تهران در تمام ایام سال (بدون تعطیلی) فعال بوده بطوریکه از ساعت هفت صبح لغایت 22 شب کارشناسان پاسخگویی در دو شیفت کاری از ساعت هفت صبح لغایت 14:30 و از ساعت 14:30 لغایت 22 شب پاسخگویی و راهنمایی تلفنی مردم هستند و از ساعت 22 شب لغایت هفت صبح روز بعد پیام‌گیر گزارشات و درخواست‌های مردم را ضبط و همکاران صبح روز بعد گزارشات فوق را استخراج و آنهایی که قابل‌رسیدگی هستند را جهت رسیدگی به واحدهای رسیدگی‌کننده ارسال می‌کنند.

رئیس سازمان صمت استان تهران اظهار داشت: تعداد پرسنل کارشناس پاسخگوی سامانه متناسب با تعداد تماس‌ها و ایام خاص بازار به ویژه شرایط دارای التهاب متغیر است به طوری که در ایام اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و حجم بالای تماس با سامانه روزانه بیش از 6000 و 7000 تماس وجود داشته و در هر شیفت کاری 30 الی 35 نفر پاسخگو بوده‌اند ولی در حالت عادی در هر شیفت 20 نفر و در روزهای تعطیل رسمی و جمعه که حجم تماس‌ها کاهش چشمگیری می‌یابد تعداد کمتری از کارشناسان پاسخگو حضور دارند. (حداقل پنج الی شش نفر و در شرایطی تا 10 نفر).

سیجانی تأکید کرد: گذشته از آن ترتیبی داده شده که در زمان پیک تماس و شرایط بحرانی همکاران بتوانند بدون حضور فیزیکی در سامانه 124 در محل کار خود با اتصال به نرم‌افزار فوق پاسخگوی مردم باشند و گزارشات آنها را دریافت کنند. کلیه فعالیت‌ها و عملکرد مرکز یکپارچه پاسخگویی 124 و سایر بخش‌ها در داشبورد مدیریت توسط مدیران ارشد وزارتخانه و مسئولین سازمان قابل رصد است.

به گفته این مقام مسئول، عملکرد مرکز پاسخگویی 124 استان تهران در مقطع زمانی 1/03/1401 لغایت 29/03/1401 به شرح ذیل ایفاد می شود:

سامانه 124

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-06-20 16:02

افزودن دیدگاه جدید