کد مطلب: 

269213

ناظمی: سرمایه‌گذاری در نوآوری، رصد آینده است

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: سرمایه‌گذاری خطرپذیر امروز در جهان به حوزه سودآوری تبدیل شده است چرا که سرمایه‌گذاری در نوآوری رصد آینده محسوب می‌شود؛ بنابراین نگاه کسی که وارد این حوزه می‌شود نباید کوتاه مدت باشد.
دکتر علی ناظمی

به گزارش سیتنا، دکتر علی ناظمی در سمینار سرمایه‌گذاری جسورانه شرکتی دانشگاه صنعتی شریف که در محل هتل اسپیناس تهران برگزار شد، طی یک سخنرانی به بررسی سرمایه‌گذاری خطرپذیر و تجربه آن در کشورهای مختلف دنیا پرداخت.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در آغاز این سخنرانی به مقایسه 10 شرکت برتر آمریکایی در سال‌های 1997 و 2021 بر اساس شاخص‌های متفاوت به ارزیابی رشد پرسرعت شرکت‌های نوین که مبتنی بر نوآوری هستند پرداخت.

وی گفت: سرمایه‌گذاری خطرپذیر امروز در جهان به حوزه سودآوری تبدیل شده است چرا که سرمایه‌گذاری در نوآوری رصد آینده است؛ بنابراین نگاه کسی که وارد این حوزه می‌شود نباید کوتاه مدت باشد.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین به ارائه مثال‌هایی از نمونه‌های موفق سرمایه‌‎گذاری در حوزه نوآوری در نقاط مختلف جهان پرداخت.

وی گفت که مهم‌ترین دلیل که شرکت‌ها وارد حوزه نوآوری می‌شوند، فارغ از کسب سود، تلاش برای بقا، افزودن سرمایه و ...، یافتن پاسخ این پرسش است که شرکت در آینده چگونه می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

ناظمی افزود: با ورود به حوزه نوآوری می‌شود به پرسش از آینده پاسخ داد و قطعا تحقیق و توسعه قدیمی ابزار مناسبی برای پاسخ به این سوال نیست چرا که فرایندی برای نوآوری تدریجی در داخل خود شرکت‌ها وجود دارد که منجر به یک فناوری تحول‌آور نمی‌شود.

وی همچنین با مثال‌های توضیح داد که در شرکت‌های بزرگ و قدیمی، فرایندها کند و به آهستگی صورت می‌گیرد اما این استارت‌آپ‌ها هستند که می‌توانند با انعطاف و سرعت بالا، تحولی عظیم در این شرکت‌ها ایجاد کنند.

در پایان این سخنرانی، دکتر ناظمی به ارائه توضیحاتی درباره چگونگی سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه نوآوری و ابزارهای بایسته آن پرداخت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-05-31 11:01

افزودن دیدگاه جدید