کد مطلب: 

267980

توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان با هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شبکه بانکی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری با بانک‌ها که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان به آن اشاره شده است، ظرفیت‌های خوبی را جهت توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد می‌کند که این سیاست در سال جاری با قوت در دستور کار صندوق نوآوری است.
دکتر علی وحدت

به گزارش سیتنا، دکتر علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست فعالان عرصه اقتصاد دانش بنیان که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، در مورد فعالیت صندوق‌های پژوهش و فناوری اظهار کرد: این صندوق‌ها طی سه سال اخیر در کشور توسعه جدی پیدا کرده‌اند و مجموع سرمایه آنها که پیشتر 80 میلیارد تومان بود امروز به رقم 1100 میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: در کنار صندوق‌های پژوهش و فناوری، بازار سرمایه، بانک‌ها و شرکت‌های بیمه نیز در جهت تامین مالی دانش بنیان‌ها فعالیت می‌کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه صندوق‌های پژوهش و فناوری در همه استان‌های کشور فعالیت می‌کنند، ادامه داد: همچنین در کنار دانشگاه‌های اصلی کشور همچون دانشگاه تهران، شریف و امیرکبیر نیز یک صندوق پژوهش و فناوری قرار دارد.

وحدت در ادامه ضریب نفوذ شرکت‌های بیمه در تامین مالی حوزه نوآوری را نسبت به سایر حوزه‌ها پایین اعلام و ابراز امیدواری کرد که این مهم ارتقاء یابد.

وی در پایان به هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری با بانک‌ها برای تامین مالی حوزه نوآوری در کشور اشاره کرد و گفت: هم‌سرمایه‌گذاری با بانک‌ها که در قانون جهش تولید دانش بنیان نیز به آن اشاره شده است، ظرفیت‌های خوبی را برای ما جهت توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان ایجاد می‌کند. این سیاست در سال جاری با قوت در دستور کار صندوق نوآوری است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-04-17 09:43

افزودن دیدگاه جدید