کد مطلب: 

266924

تبدیل منطقه ویژه اقتصادی پیام به قطب صنعتی و اقتصادی کشور

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام گفت: رشد اقتصادی با هدف اشتغال‌زایی و ایجاد امید‌آفرینی بین مردم به خصوص جوانان از ماموریت‌های اصلی این منطقه در دولت سیزدهم است.
 اکبر قنبرپور

به گزارش سیتنا، اکبر قنبرپور مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در نشستی با جمعی از ایثارگران و جانبازان با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین دغدغه امروز جوانان و خانواده هایشان مساله نبود شغل است، گفت: این در حالی است که امروز ظرفیت هایی مانند پیام در کشور وجود دارند که با حمایت هر چه بیشتر تمام دستگاه ها می توان زمینه رونق تولید و رشد اشتغال را در آن شاهد باشیم.

وی افزود: از مجموع سه هزار و ۶۰۰ هکتار فضایی که امروز در این منطقه وجود دارد حدود دو هزار و ۶۰۰ هکتار با هدف فعالیت اقتصادی و استقرار صنایع با اولویت آی.تی و آی.سی.تی تخصیص داده شده است.

قنبرپور ادامه داد: این در حالی است که با استقرار هر چه بیشتر صنایع علاوه بر رشد تولیدات داخلی و بومی سازی بسیاری از محصولات می توانیم این نوید را بدهیم که بخش زیادی از جوانان این مرز و بوم در قالب شرکت های دانش بنیان وارد فضای کسب و کار شوند.

وی افزود: از سوی دیگر یکی دیگر از هدف گذاری های اصلی که طی یک برنامه ریزی پنج ساله برای این منطقه تعریف شده این است که سهم منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در تولید ناخالص داخلی به میزان یک درصد افزایش یابد.

قنبرپور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای رسیدن به این مهم در حال برنامه ریزی بلند مدت هستیم، تصریح کرد: تبدیل پیام به قطب صنعتی و اقتصادی کشور از مهم ترین ماموریت های پیام در این دوره است که با برنامه ریزی و هدف گذاری به دنبال این هستیم که اتفاقات خوبی در آینده نزدیک در این حوزه رقم بخورد.

وی افزود: امروز ایران اسلامی را مدیون خون شهدا و از خود گذشتگی ایثارگران هستیم و فرهنگ سازی با هدف تکریم ایثارگران و خانواده های شهدا را نیز در برنامه های خود قرار داده ایم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-03-10 08:57

افزودن دیدگاه جدید