کد مطلب: 

266237

ببینید| واکنش وزیر ارتباطات به مقایسه سرعت اینترنت ایران و افغانستان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: بر اساس آمار وب‌سایت اسپیدتست، ایران ۱۰۰ پله از نظر سرعت اینترنت از کشور افغانستان جلوتر است و اینکه سرعت اینترنت ما با افغانستان برابری می‌کند را تکذیب می‌کنم.
عیسی زارع پور

به گزارش خبرنگار سیتنا، عیسی زارع پور، در حاشیه مراسم افتتاح پروژه فیبر نوری FTTX در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که رتبه ایران در حوزه اینترنت سقوط کرده و با افغانستان در یک سطح است، تصریح کرد: این خبر را تکذیب می کنم. بر اساس آماری که سایت اسپیدتست منتشر کرده، ما ۱۰۰ پله از افغانستان بالاتر هستیم.

وی ادامه داد: رتبه افغانستان ۱۸۳ و ما ۷۷ هستیم. برخی‌ها این روزها به دروغ‌گویی و برچسب زنی عادت کرده‌اند و این خبر نادرست نیز در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شده است. سرعت اینترنت در افغانستان ۱.۷ مگابیت بر ثانیه است و سرعت ما در اینترنت همراه میانگین ۲۴ مگابیت بر ثانیه است که نسبت به میانگین جهانی (۲۹ مگابیت بر ثانیه) عدد بدی نیست.

وزیر ارتباطات افزود: در حوزه توسعه ارتباطات ثابت مشکلاتی داشتیم و با افتتاح توسعه فیبرنوری سعی داریم این مشکلات را به سرعت رفع کنیم تا سرعت ارتباطات سیار و ثابت در داخل کشور افزایش پیدا کند.

زارع پور گفت: مردم شریف ایران شایسته سرعت‌های چندصد مگابیت بر ثانیه هستند. بنا داریم تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری پرسرعت را برای‌ آنها فراهم سازیم.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-02-16 09:04

افزودن دیدگاه جدید