کد مطلب: 

266136

تشریح عملکرد وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن

شروع عملیات اجرایی بیش از ۲۰۹ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن و شروع ثبت‌نام تسهیلات نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری بخشی از مهمترین اقدامات حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بوده است.
مسکن

به گزارش سیتنا، مهمترین عملکردهای حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است: 

اساسنامه «صندوق ملی مسکن» در کمیسیون مدیریت دولت تایید شد

اعضای کمیسیون مدیریت امور عمومی و سرمایه انسانی دولت در آخرین نشست خود «اساسنامه صندوق ملی مسکن» را در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن در کشور تأیید کردند.

پرونده مسکن مهر تا پایان ۱۴۰۱ بسته می‌شود

وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت پرونده مسکن مهر در کشور گفت: حدود ۲۰۰ هزار واحد از مسکن مهر در کل کشور باقی مانده که در حال ساخت است و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ دیگر در کشور، مسئله‌ای به نام مسکن مهر نداشته باشیم.

ساخت چهار میلیون مسکن طی چهار سال

قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان فارس در مراسم افتتاح مرکز آموزشی، درمانی ۳۱۳ تختخوابی سیدالشهدا (ع) جهرم با ابراز امیدواری نسبت به اینکه طرح‌های بزرگ ریلی، آزادراهی و توسعه فرودگاهی که در استان فارس شروع شده، بتواند تغییری را در مسیر توسعه این استان ایجاد کند تصریح کرد: بدون شک این کار نیازمند همراهی نمایندگان مردم شهرهای مختلف استان در مجلس شورای اسلامی است.

افتتاح بیش از ۶۰۰ پروژه کلان مسکن و حمل و نقل در دهه‌فجر

عضو کابینه دولت سیزدهم در مراسم آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۰۹ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن از افتتاح بیش از ۶۰۰ پروژه کلان مسکن و حمل و نقل با اعتبار بیش از هفت هزار میلیاردتومان خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۰۹ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن

به مناسبت ایام‌الله دهه فجر ۱۴۰۰ عملیات اجرایی بیش از ۲۰۹ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد و همزمان بخشی از پروژه‌های عمرانی حوزه مسکن به افتتاح رسید.

پیش‌بینی منابع مناسب در سال آینده برای بهسازی بافت‌های فرسوده کشور

جلسه اهدا و واگذاری سند مالکیت خانه‌ها در محله اسلام‌آباد شهر بندرعباس با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در قالب وبینار در سالن جلسات ساختمان دادمان برگزار شد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز در ادامه مراسم گفت: متاسفانه مشکل اسناد مالکیت سکونتگاه‌های‌ غیر رسمی و محلات دارای بافت فرسوده در اکثر استان‌های کشور وجود دارد و ما نیز روی این موضوع حساس هستیم. ان‌شاءالله با رویکرد تعاملی شکل گرفته میان وزارت راه و شهرسازی با دیگر ادارات مربوطه، مشکلات مربوط به اسناد مالکیت در بافت های فرسوده شهرها هر چه سریعتر مرتفع شود.

تکمیل هشت پروژه بیمارستانی با مجموع یکهزار و ۴۲۸ تخت از بهمن ۹۹ تا بهمن ۱۴۰۰

علی نبیان مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از تکمیل هشت پروژه بیمارستانی با مجموع یکهزار و ۴۲۸ تخت از بهمن ۱۳۹۹ تا بهمن ۱۴۰۰ خبر داد.

نشست تخصصی اجاره‌نشینی و برنامه‌ریزی تامین مسکن

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، نشست تخصصی اجاره‌نشینی و برنامه‌ریزی تامین مسکن را برگزار می‌کند. در این نشست، حمیده امکچی، غزال راهب، مریم زارعیان، فخرالدین زاوه، علی طیبی و مجتبی قاسمی به ارایه نقطه نظرات خود در خصوص موضوع نشست می‌‌پردازند. محورهای نشست نیز شامل اجاره‌داری حرفه‌ای و تامین مسکن اقشار کم‌درآمد، راهکارهای حمایت از مستاجران در شرایط تورم، بازسازی بافت‌های فرسوده و حقوق مستاجران و سیاست‌های کنترل بازار اجاره است.

ثبت‌نام ۳۲۰ هزار مرد مجرد در سامانه نهضت ملی مسکن

محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بیش از سه میلیون نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند از ثبت نام ۳۲۰ هزار مرد مجرد بالای ۲۳ سال طبق تازه‌ترین آمار خبر داد و گفت: بیش از ۵۸ هزار خودمالک برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

اراضی یک میلیون واحد طرح نهضت ملی با کاربری مسکونی تامین شد

معاون مسکن و ساختمان از شناسایی اراضی دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: اراضی یک میلیون واحد با کاربری مسکونی تامین شد و مابقی نیز در مرحله تغییر کاربری و الحاق قرار دارد.

آغاز ثبت‌نام تسهیلات نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از آغاز ثبت‌نام هشت هزار واحد تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در محلات هدف بازآفرینی شهری خبر داد.

وی پرداخت تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت در کلانشهرها به مبلغ ۶۰ میلیون تومان و در سایر شهرها به مبلغ ۴۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه و بازپرداخت ۳۶ ماهه را از دیگر مشوق‌ها در این زمینه بر شمرد و اضافه کرد: تخفیف حداقل ۵۰ درصد هزینه صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری‌ها نیز جزو مشوق‌هایی است که می‌تواند سازندگان خرد و انبوه را به ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده تشویق کند.

به گفته آئینی متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه و احراز شرایط، جهت دریافت تسهیلات مشارکت مدنی ساخت و تسهیلات ودیعه اسکان موقت به شعب بانک‌های عامل در سراسر کشور معرفی خواهند شد.

بهره‌برداری از  ۵۲ پروژه زیربنایی و روبنایی شرکت بازآفرینی شهری به ارزش ۵۰ میلیاردتومان

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از افتتاح ۵۲ پروژه زیربنایی و روبنایی شرکت بازافرینی شهری به ارزش ۵۰ میلیاردتومان به مناسب ایام‌الله دهه فجر و با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

ضوابط عام بلندمرتبه‌سازی طرح تفصیلی حوزه جنوب‌غرب شهر مشهد ابلاغ شد

در مکاتبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با استاندار خراسان‌رضوی، ضوابط عام بلندمرتبه‌سازی طرح تفصیلی حوزه جنوب‌غرب شهر مشهد ابلاغ شد.

بانک مسکن برای اجرای فرامین رییس‌جمهوری به نظام بانکی پیش‌قدم شد

مدیر عامل بانک مسکن از اجرای فرامین رییس‌جمهوری به نظام بانکی کشور خبر داد و گفت: کمیته راهبردی توسعه مدیریت هر دو ماه یکبار تشکیل شده و گزارش اقدامات هر یک از محورهای دستورالعمل به طور مستمر در مقاطع ماهیانه و حداکثر تا دهم هر ماه به دبیرخانه این کمیته ارسال می‌شود.

پرداخت تسهیلات در بانک مسکن سرعت گرفت

شایان مدیرعامل بانک مسکن گفت: پرداخت وام خرد بدون ضامن در بانک مسکن آغاز شده و پرونده‌هایی هم که منتظر ضامن بودند سریعا به مرحله اجرا رسید.

شناسایی اراضی مستعد ساخت مسکن برای ادامه مسیر در نهضت ملی

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن تامین زمین برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در قالب نهضت ملی تولید مسکن را اولویت اصلی وزارت راه و شهرسازی دانست و از برگزاری دور چهارم جلسات پیگیری تامین زمین برای ساخت این واحدها خبر داد.

پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی روستایی با تاکید رییس‌جمهور در هفته‌های آتی

جودی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرایی شدن تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی را گامی برای تحقق برنامه مقاوم‌سازی ۱۰۰ درصدی واحدهای روستایی تا ۱۴۱۰ برشمرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-02-12 14:07

افزودن دیدگاه جدید