کد مطلب: 

266016

برقراری ارتباطات در مناطق دوردست از اهداف وزارت ارتباطات است

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری طرح خدمات عمومی اجباری( USO) با حضور در اداره کل ارتباطات استان همدان گفت: یکی از برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برقراری ارتباطات در مناطق دوردست و کم برخوردار است. از همین رو تا پایان سال1401همه روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.
 ایرج روحی

به گزارش سیتنا، ایرج روحی مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری طرح خدمات عمومی اجباری USO با حضور در اداره کل ارتباطات استان همدان، آخرین وضعیت ارتباطات همدان را مورد ارزیابی قرار داد.

وی با مطلوب ارزیابی کردن شاخص‌های ارتباطات در استان گفت: یکی از برنامه‌های این وزارتخانه برقراری ارتباطات در مناطق دوردست و کم برخوردار است. از همین رو تا پایان سال 1401 همه روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

در ادامه، مجتبی ساکی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان طی گزارشی اخرین وضعیت ارتباطات در استان را تشریح کرد و افزود: در استان همدان از 930 خانوار بالای 20 نفر تعداد 920 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

وی با اشاره به شاخص های استان، خاطرنشان کرد: پهنای باند ورودی استان 480 گیگابایت که 110 گیگابایت آن زیر بار قرار دارد و همچنین از 806 گیگابایت ظرفیت انتقال، 450 گیگ در حال استفاده است.

ساکی با بیان اینکه 100درصد روستاهای استان همدان از تلفن ثابت برخوردار هستند، تصریح کرد: 94 درصد روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و از یکی از سرویس های ADSL، همراه اول، ایرانسل و های وب بهره مند شدند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-02-08 12:29

افزودن دیدگاه جدید