کد مطلب: 

265731

سرقت 500 میلیون ریالی از حساب معلمان با ترفند پشتیبانی اپلیکیشن شاد

رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: شاکیان بیان داشتند که پیامی مبنی بر ارائه خدماتی تحت عنوان پشتیبانی اپلیکیشن شاد در واتساپ دریافت و با ورود به لینک معرفی شده جهت پرداخت مبلغ 500 هزار ریال بابت اشتراک پشتیبانی، متوجه شدند علاوه بر این که خدماتی دریافت نکرده‌اند حتی موجودی حساب آئها نیز برداشت شده است.
اپلیکیشن شاد

به گزارش سیتنا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص برداشت از حساب معلمان با ترفند پشتیبانی اپلیکیشن شاد گفت: در پی شکایت چند نفر از معلمان عزیز مبنی بر اینکه با ورود به لینکی ناشناس مبالغی از حساب آنها به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس پلیس فتا اصفهان افزود: شاکیان در اظهارات خود بیان داشتند که پیامی مبنی بر ارائه خدماتی تحت عنوان پشتیبانی اپلیکیشن شاد در واتساپ دریافت و با ورود به لینک معرفی شده جهت پرداخت مبلغ 500 هزار ریال بابت اشتراک پشتیبانی، متوجه شدند علاوه بر این که خدماتی دریافت نکرده اند حتی موجودی حساب آئها نیز برداشت شده است.

مرتضوی عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص می شود، درگاه بانکی که شاکیان از طریق آن اقدام به پرداخت وجه کرده اند، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت و منجر به برداشت حدود 500 میلیون ریال از حساب آنها شده است که نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی موفق به شناسایی مجرم می شوند.

وی گفت: مجرمان سایبری به راحتی کاربران را برای ورود به این درگاه های جعلی تشویق می کنند، بنابراین آنها با سامانه های جعلی با عناوین مختلف از جمله پشتیبانی، یارانه، سجام یا خدمات شارژ و اینترنت ارزان قیمت روبرو می شوند که بیشتر این لینک ها به صفحات فیشینگ منتهی می شود.

رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان از ورود به سایت هایی که از طریق موتورهای جستجو یافت می شود، لینک های ناشناس یا تبلیغاتی که بصورت خودکار باز می شوند یا تبلیغات اغوا کننده در شبکه‌های اجتماعی که کاربران را ترغیب به ورود و پرداخت وجه و دریافت خدمات می کند خودداری نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-01-30 10:25

افزودن دیدگاه جدید