کد مطلب: 

265387

دستگیری عاملان انتشار محتویات غیراخلاقی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران گفت: در راستای ارتقاء امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه و رصد فضای مجازی، یک صفحه غیراخلاقی در شبکه اجتماعی اینستاگرام شناسایی شد که اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های غیراخلاقی در فضای مجازی می‌کرد.
متهم

به گزارش سیتنا، سرهنگ حمیدرضا سلطان آبادی، رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از دستگیری عاملان انتشار محتویات غیراخلاقی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، خبر داد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بعد از اقدامات تخصصی و فنی‌ تیم کارشناسان پلیس فتا، متهمین مورد شناسایی قرار گرفتند و با هماهنگی مقام محترم قضایی به این پلیس دعوت شدند.

این مقام مسئول افزود: متهمین پس از مشاهده مستندات و ادله پیش رو به جرم انتسابی اعتراف کرده و انگیزه خود از انجام این کار را داشتن سرگرمی اعلام نموده و در نهایت جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ سلطان آبادی عدم آگاهی از قوانین جرایم رایانه‌ای را یکی از دلایل اصلی ارتکاب این نوع جرایم عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد شهروندان ابتدا از قوانین حضور در فضای مجازی آگاهی کافی را کسب کنند، زیرا برخی از آسیب های فضای مجازی غیرقابل جبران است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست های مردمی و یا با شماره گیری  096380 مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-01-18 10:22

افزودن دیدگاه جدید