کد مطلب: 

264949

ساز و کار حمایت از کالاهای تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان تعیین شد

با موافقت نمایندگان مجلس، مصوب شد در صورتی که تعهدات مالی دستگاه‌های اجرایی به واحدها و موسسات دانش‌بنیان به تعویق بیفتد، سازمان برنامه و بودجه موظف است مستقیماً نسبت به پرداخت تعهدات مالی از بودجه آن دستگاه اقدام کند.
کالا

به گزارش سیتنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی یکشنبه 12 دی ماه سال جاری، بررسی گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح جهش تولید دانش بنیان به عنوان نخستین دستور کار مورد توجه قرار دادند.

تکلیف سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت تعهدات مالی به موسسات دانش‌بنیان

با موافقت نمایندگان برای الحاق یک بند به ماده چهار این طرح، مصوب شد در صورتی که تعهدات مالی دستگاه های اجرایی به واحدها و موسسات تحت حمایت این قانون، به تعویق بیفتد، سازمان برنامه و بودجه موظف است مستقیماً نسبت به پرداخت تعهدات مالی از بودجه آن دستگاه اقدام کند.

همچنین در جریان بررسی طرح جهش تولید دانش‌بنیان، ماده هفت طرح مذکور با 185 رأی موافق، چهار رأی مخالف و سه رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه مورد موافقت قرار گرفت که بر اساس بند الف آن، دستگاه های اجرایی موضوع ماده (پنج) قانون مدیریت خدمات کشوری مجازند با شرکت ها و موسسات دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری قرارداد مرتبط با کالا و خدمات دانش بنیان از محل بودجه پژوهشی در آن دستگاهها منعقد نمایند.

طبق این مصوبه، دستگاه های اجرایی مجازند با شرکت ها و موسسات دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری قرارداد مرتبط با کالا و خدمات دانش بنیان از محل بودجه پژوهشی در آن دستگاهها منعقد نمایند. در این راستا مزایای بند (الف) و (ب) ماده (12) قانون «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی» مصوب 15/2/1398 به قراردادهای آنها در حوزه تولید کالا و خدمات دانش‌بنیان تسری می یابد.

تعیین دو وزارتخانه به عنوان مرجع صدور مجوز پردیس های پارک علم و فناوری

همچنین در ادامه بررسی گزارش شوردوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح جهش تولید دانش بنیان، نمایندگان مردم در مجلس مقرر کردند ‌وزارتخانه های علوم و بهداشت حسب وظایف قانونی، مجوز تاسیس و راه اندازی پردیس های استانی پارک علم و فناوری را صادر کنند.

تشکیل شورای راهبری فناوری ها و تولیدات دانش بنیان به ریاست رئیس جمهور

همچنین بر اساس این گزارش، نمایندگان مردم در ادامه بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان، با تشکیل شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان به ریاست رئیس جمهور و نایب رئیسی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور موافقت کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2022-01-03 10:39

افزودن دیدگاه جدید