کد مطلب: 

264748

ارائه‌ی پیشنهاد اتحادیه‌ی صنعت مخابرات برای تحقق اهداف ساختار جدید وزارت صمت

نشست بررسی ساختار جدید وزارت صمت با عنوان «ارایه و‌ تبیبن ساختار جدید» با حضور سید مهدی نیازی، معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صمت، حسین سلاح ورزی، نایب رییس اول اتاق بازرگانی، داوود ادیب، رییس اتحادیه و سادینا آبایی، نایب رییس اتحادیه صنعت مخابرات و همچنین روسای اتاق های استان ها، روسای تشکل ها و‌ اعضای هیات نمایندگان برگزار شد و نائب رئیس اتحادیه طی اظهاراتی و ارائه‌ی راهکار به‌منظور تحقق اهداف ساختار جدید وزارت صمت، پیشنهاد داد که برای عملیاتی شدن این موضوع از تشکل‌های بخش خصوصی مرتبط با حوزه خدمات فنی و مهندسی استفاده شود.
ارائه‌ی پیشنهاد اتحادیه‌ی صنعت مخابرات برای تحقق اهداف ساختار جدید وزارت صمت

به گزارش سیتنا، نشست بررسی ساختار جدید وزارت صنعت، معدن و‌ تجارت در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد. در این نشست که با عنوان "ارایه و‌ تبیبن ساختار جدید" امروز ششم دی ماه 1400 با حضور سید مهدی نیازی، معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صمت، حسین سلاح ورزی، نایب رییس اول اتاق بازرگانی، روسای اتاق های استان ها، روسای تشکل ها و‌ اعضای هیات نمایندگان برگزار شد، به بررسی و نقد ساختار جدید وزارت صمت پرداخته شد و تشکل های خصوصی نظرات خود را در خصوص ساختار جدید بیان نمودند که در هر بخش معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صمت به پاسخ بند به بند موارد مطروحه پرداخت.

در بخشی از این نشست، سید مهدی نیازی معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صمت، اظهار نمود: از ظرفیت تشکل ها و انجمن ها به نحو مطلوب استفاده خواهیم نمود.

نیازی افزود: یکی از اهداف اصلی ما در تغییر ساختار، چابک سازی است که این چابک سازی به معنای بازنگری در فرآیندهای کاری خواهد بود و تا زمانی که فرآیندهای کاری را اصلاح نکنیم، نتیجه‌ای را نخواهیم گرفت.

ارائه‌ی پیشنهاد اتحادیه‌ی صنعت مخابرات برای تحقق اهداف ساختار جدید وزارت صمت

معاون طرح و برنامه وزیر صمت افزود: در  تمامی فعالیت‌های مختلف در مدیریت های جدید موجود در چارت، توسعه اکوسیستم فناوری دیده شده و موارد مرتبط با حوزه های دانش بنیان هر گروه در درون آن گروه دنبال خواهد شد.

نیازی با بیان اینکه کم شدن فرآیندهای کاری و کاهش معطلی‌ها از جمله اهداف ما در ساختار جدید خواهد بود و به عنوان مثال بخش های زیادی از مراجعات به سازمان توسعه تجارت حذف خواهد شد، لذا در تمام فرآیندها و فعالیت‌های وزارت صمت بازنگری خواهیم نمود.

در این نشست که از سوی اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، داوود ادیب، رییس اتحادیه و سادینا آبایی، نایب رییس اتحادیه حضور داشتند، آبایی اظهار نمود: این موضوع که وزارت صمت چنین شجاعتی را از خود نشان داده است که ساختار جدید خود را مورد نظرخواهی بخش خصوصی قرار دهد جای خرسندی است.

ارائه‌ی پیشنهاد اتحادیه‌ی صنعت مخابرات برای تحقق اهداف ساختار جدید وزارت صمت

وی ادامه داد: چند سوال اینجا مطرح می‌شود؛ مورد اول اینکه این چارت چقدر به کوچک سازی دولت کمک خواهد کرد و هزینه های بودجه را در بخش های مختلف وزارت صمت تقلیل خواهد داد و  دوم اینکه این چارت چقدر به قانون بهبود مستمر کسب و کار کمک خواهد نمود و جایگاه ما را در شاخص های جهانی کسب و کار بهبود خواهد بخشید. طبیعتا اگر پاسخ این دو در اهداف چارت حاصل شود، تشکل ها هم در راستای این برنامه ها کمک خواهند نمود تا  اهداف این چارت محقق و چارت زودتر به نتایج مورد نظر خود برسد.

وی افزود: همان طور که همه بر این موضوع واقف هستیم، از آنجایی که خدمات فنی و مهندسی پیشران توسعه کشور است، خواهشمندیم که برای عملیاتی شدن این موضوع از تشکل های بخش خصوصی مرتبط با حوزه خدمات فنی و مهندسی استفاده شود.

سید مهدی نیازی معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صمت هم در پاسخ به این درخواست که درخواست تعدادی از تشکل‌های دیگر هم بود، اظهار نمود: در برنامه های مد نظر ، حتما از ظرفیت تشکل ها و انجمن ها به نحو احسن استفاده خواهیم نمود.

ارائه‌ی پیشنهاد اتحادیه‌ی صنعت مخابرات برای تحقق اهداف ساختار جدید وزارت صمت

گفتنی است که در ساختار جدید وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت سهامی نمایشگاههای بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، صندوق ضمانت صادرات ایران، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، صندوق توسعه صنایع دریایی، صندوق توسعه فعالیت‌های معدنی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، دانشگاه صنایع و معادن و مرکز توسعه تجارت الکترونیک در زیرمجموعه هیچ یک از معاونت‌ها قرار نداشته و مستقیما زیر نظر وزیر صمت فعالیت خواهند کرد.

ارائه‌ی پیشنهاد اتحادیه‌ی صنعت مخابرات برای تحقق اهداف ساختار جدید وزارت صمت

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.3 (3 رای)
سیتنا 1
2021-12-27 20:49

افزودن دیدگاه جدید