کد مطلب: 

263228

بررسی جزئیات عملکرد «سامانه بام» بانک ملی ایران

بانکداری اینترنتی به مفهوم ارائه خدمات بانکی از طریق اینترنت با واسطه های ایمن و بدون نیاز به حضور فیزیکی مشتریان است. در این راستا بانک ملی ایران برای سهولت مشتریان، سامانه بام را راه اندازی کرده است.
سامانه بام

به گزارش سیتنا، استفاده از بانکداری اینترنتی سبب صرفه جویی در هزینه و زمان، همچنین دسترسی به روش های متعدد برای انجام عملیات بانکی مشتریان می شود. خدمات موجود در پرتال بانک ملی ایران به صورت برنامه‌های کوچک و مستقل (برنامک) ارائه شده‌اند. مشتریان با توجه به سطوح دسترسی خود می‌توانند از برنامک‌های موجود استفاده نمایند. هرکاربر از مجموعه برنامک‌های در دسترس خود، می‌تواند آن‌‎هایی که کاربردی‌ترند را به صفحه‌ی پیش خوان خدمات خود اضافه نماید. هم‌چنین در صورت تمایل می‌تواند برنامک‌های اضافی را از صفحه‌ی پیشخوان خود حذف کنند.

نحوه عضویت در سامانه بام

مشتریانی که در سامانه‌ی ارسال پیام کوتاه بانک ملی (ساپتا) عضویت دارند و اطلاعات آن‌ها در بانک ملی مورد تایید ثبت احوال می‌باشد، می‌توانند وارد پرتال شده و از خدمات آن، به صورت محدود استفاده نمایند. برای افزایش دسترسی جهت انجام سایر خدمات لازم است به یکی از شعب بانک ملی مراجعه نماید.

مشتریانی که در سامانه‌ی ارسال پیام کوتاه بانک ملی (ساپتا) عضویت ندارند و یا اطلاعات آن‌ها در بانک ملی مورد تایید ثبت احوال نمی‌باشد، می‌بایست به منظور تایید اطلاعات خود و ثبت شماره تلفن همراه در سامانه‌ی ساپتا، به نزدیکترین شعبه‌ی بانک ملی مراجعه نمایند. این دسته از مشتریان در هنگام مراجعه به شعبه، می‌توانند میزان دسترسی جهت انجام سایر خدمات را نیز مشخص نمایند.

بررسی جزئیات عملکرد «سامانه بام» بانک ملی ایران

همچنین در این برنامک می‌توانید لیستی از حساب‌های متعلق به خود و اطلاعات مختصری از آن‌ها را مشاهده نمایید. این اطلاعات شامل مواردی همچون شماره‌حساب، مانده‌های حساب و نوع حساب می‌باشد.

در این برنامک می‌توانید تاریخچه‌ای از لیست تراکنش‌ها و جزییات هریک از آن‌ها را مشاهده نمایید. هم‌چنین امکان مشاهده‌ی تراکنش‌ها با دسته بندی درآمد و مخارج در بازه‌های زمانی هفتگی، ماهیانه و به صورت نموداری را دارید.

می‌توانید به محاسبه اقساط تسهیلات، بر اساس مقادیر دلخواه خود از قبیل نوع تسهیلات، مدت زمان تسهیلات با نرخ‌های دلخواه یا نرخ‌های موجود در بانک بپردازید. نسبت مبلغ اصل وام به مبلغ کل بازپرداخت را می‌توان به صورت گرافیکی در این برنامک مشاهده نمود.

در این سامانه می‌توانید به محاسبه سود سپرده‌ها، بر اساس مقادیر دلخواه خود از قبیل نوع سپرده، مدت سپرده‌گذاری و مبلغ سپرده، با نرخ‌های دلخواه یا نرخ‌های موجود در بانک بپردازید. نسبت مبلغ سود سپرده به مبلغ کل اصل سپرده را می‌توان به صورت گرافیکی در این برنامک مشاهده نمود.

اطلاعات مشتری از قبیل اطلاعات شناسنامه‌ای، تماسی و تاریخ آخرین ورود نمایش داده می‌شود و در صورتیکه نیاز به اصلاح اطلاعات موجود و تغییر رمز ورود باشد، می‌توانید از این برنامک استفاده نمایید. زبان پیش فرض، حساب پیش فرض و نام مورد نظر جهت نمایش در پرتال را در این برنامک می‌توانید تنظیم نمایید.

بررسی جزئیات عملکرد «سامانه بام» بانک ملی ایران

می‌توان قبوض را بصورت تکی با وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت و یا به صورت دسته‌ای از طریق آپلود فایل حاوی اطلاعات قبوض پرداخت نمود. می‌توانید قبض‌ها را در سیستم ثبت و در زمان مناسب تمامی یا تعدادی از آن‌ها را توسط کارت‌های بانک ملی خود پرداخت کنید.

انتقال پول بین حساب‌های ملی خود، حساب ملی سایرین، حساب به ملی کارت ، پایا ، ساتنا به صورت آنی یا با امکان زمانبندی پرداخت مستمر  میسر است.

در این برنامک، امکان انجام عملیات مدیریت مالی برای مشتری فراهم شده است. تخصیص برچسب به تراکنش‌ها، نمایش پای چارت مخارج براساس گروه‌های هزینه‌ای و بودجه بندی از دیگر سرویس‌های این برنامک می‌باشد.

یکی از قابلیت های سامانه بام، تسهیل پرداخت اقساط تسهیلات ملی دیگران است. کاربر می تواند با افزودن شماره تسهیلات بانک ملی سایرین به سامانه بام، اقساط تسهیلات آنان را همچون اقساط تسهیلات خود به آسانی پرداخت نماید.

در راستای تسهیل فرآیند گشایش سپرده‌های کوتاه مدت عادی و افتتاح حسابهای قرض الحسنه پس انداز، امکان افتتاح حساب به سامانه بام افزوده شد. همچنین کاربران می توانند پس از افتتاح حساب در سامانه بام با مراجعه به هر یک از شعب بانک ملی ایران نسبت به دریافت کارت اقدام نمایند.

بررسی جزئیات عملکرد «سامانه بام» بانک ملی ایران

به منظور ارائه صورتحساب بن کارت، سفر کارت و تجاری کارت‌های بانک ملی ایران به مشتریان، امکان نمایش صورتحساب کاتهای فاقد حساب، مشتمل بر جزئیات اطلاعات تراکنشهای واریزی و برداشتی به همراه امکان جستجوی پیشرفته بر اساس مواردی همچون تاریخ، مبلغ و شماره پیگیری به سامانه بام افزوده شد.

امکان استفاده از سامانه بام برای چه افردی فراهم است؟

جهت ثبت نام در سامانه بام می بایست مشتری بانک ملی بوده و حداقل یک حساب فعال در بانک ملی داشته باشد. اطلاعات شناسنامه ای ثبت شده برای مشتری در بانک با اطلاعات هویتی وی در ثبت احوال کشور مطابقت داشته باشد. شماره تلفن همراه مشتری می بایست جهت پیام دهی و ارتباط در سامانه پیام کوتاه بانک (ساپتا) فعال باشد. در اختیار داشتن رمز دوم ملی کارت.

برای ثبت نام در سامانه بام چه مدارکی نیاز است؟

جهت ثبت نام در سامانه بام، کافیست شماره کد ملی خود، تلفن همراه و اطلاعات یکی از عابر بانک های فعال خود را در دسترس داشته باشید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-11-09 11:55

افزودن دیدگاه جدید