کد مطلب: 

263163

انتظارات بخش خصوصی از سازمان فناوری اطلاعات ایران

روسای سازمان نظام صنفی استان‌ها به‌دنبال انتصاب دکتر محمد خوانساری به عنوان رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، ضمن تبریک به وی انتظارات بخش خصوصی از این سازمان را مطرح کردند.
سازمان نظام صنفی استان‌ها

به گزارش سیتنا، جایگاه سازمان فناوری اطلاعات ایران در صنعت فاوا، آن قدر حیاتی و مهم است که ریاست این سازمان را به یکی از مسئولیت‌های کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل کرده است؛ سازمانی که تصمیمات و اقدامات آن نقشی مهم در حوزه فعالیت بخش خصوصی نیز دارد و می‌تواند تسهیل‌گر امور باشد.

هفته گذشته بود که دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمدخوانساری را به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب کرد. زارع‌پور علاوه بر ذکر تاکیدات و راهبردها در حکم انتصاب خوانساری، در جلسه معارفه او نیز به این مهم اشاره کرد که «حمایت سازمان فناوری اطلاعات از کسب و کارهای بخش خصوصی و ارائه خدمات به آن‌ها، باید بر مبنای نقشه راه مشخص و با هدف ارائه خدمات هوشمند به مردم باشد و برای این کار باید با بخش خصوصی واقعی کار را پیش ببریم، به نحوی که خدمات ارائه شده، اقتصادی، ماندگار و مستمر باشد».

بدون شک بخش خصوصی واقعی که دکتر زارع‌پور به آن اشاره داشته، ذیل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تعریف می‌شود که بیش از 20 هزار عضو فعال این صنعت در سراسر کشور را گرد هم آورده و به عنوان تنها نهاد رسمی و قانونی این حوزه، حلقه ارتباطی دولت و بخش خصوصی است. نگاه و رویکرد وزیر ارتباطات به این حوزه، مورد استقبال بخش خصوصی نیز قرار گرفت و علاوه بر سیدحسین هاشمی، رئیس سازمان نصر،  روسای این سازمان در استان‌ها نیز  ضمن تبریک انتصاب دکتر خوانساری به ریاست سازمان فناوری اطلاعات، به برخی دغدغه ها و مطالبات خود نیز اشاره کردند.

تاکید رئیس سازمان نصر کشور بر دو موضوع کلیدی

نخستین پیام را مهندس «سیدحسن هاشمی» رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و رئیس سازمان نصر خراسان رضوی صادر کرد. هاشمی در این پیام ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر خوانساری نوشت: دو موضوع «دستیابی به اهداف شبکه ملی اطلاعات در لایه خدمات» و «تقویت نظام تنظیم‌گری حوزه فناوری اطلاعات»، که وزیر محترم در حکم انتصاب حضرتعالی به آن اشاره داشته‌اند، از جمله محورهای کلیدی و راهبردی است که برنامه‌ریزی و اقدام برای عملیاتی کردن آن، به دریافت نظرات فعالان بخش خصوصی و استفاده از توانمندی آن‌ها نیاز دارد و ما آمادگی خود را برای تقویت این تعامل دوجانبه اعلام می‌داریم.

هاشمی بر این نکته هم تاکید کرد که سازمان نصر با بیش از 20هزار عضو در سراسر کشور، تنها مجموعه رسمی و قانونی برای تعامل دولت و فعالان بخش خصوصی فاوا است و توجه ویژه به این موضوع می‌تواند تاثیرات قابل توجهی در ایجاد تحول دیجیتال در کشور داشته باشد.

امیدواری به استفاده بهینه سازمان فناوری اطلاعات از ظرفیت بخش خصوصی

نظام الدین خوارزمی نائب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و رئیس سازمان نصر استان فارس در پیامی خطاب به خوانساری نوشت: «انتصاب جنابعالی را به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تبریک عرض نموده و از درگاه ایزد منان مزید توفیقات برای خدمتی سرشار از شور و نشاط و مملو از توکل الهی در جهت رشد و شکوفایی ایران اسلامی مسالت دارم».

خوارزمی به این نکته نیز اشاره کرد که «امید می‌رود سازمان فناوری اطلاعات با بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های بخش خصوصی فاوا در سراسر کشور و تعامل گسترده‌تر با سازمان‌های نظام صنفی رایانه‌ای در استان‌ها، بتواند گام‌های موثری برای توسعه این صنعت در کشور بردارد».

کاظم آیت‌اللهی رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان هم در پیامی به دکتر خوانساری، در پیام تبریک انتصاب رئیس جدید سازمان فناوری اطلاعات ایران، تنها راه توسعه و تعالی اجتماعی را حاکمیت فناوری اطلاعات در کشور دانست. در بخشی از پیام آیت اللهی آمده است: «استحضار دارید که تنها راه توسعه و تعالی اجتماعی، حاکمیت فناوری اطلاعات است. این مهم ضرورت موفقیت در مدیریت کشور در عصر حاضر می‌باشد و سازمان فناوری اطلاعات مهمترین رکن نقش‌آفرین برای استفاده درست و توسعه به‌کارگیری این فناوری است».

آیت‌اللهی در این پیام، مواردی همچون «مدیریت توسعه و تولید هر چه بیشتر محتوای ایرانی و اسلامی با ایجاد و توسعه زیرساخت، فضای رقابتی و مشوق‌های لازم برای بسیج ظرفیت بیکران بخش خصوصی» و همچنین «همراهی هر چه بیشتر و ایجاد ظرفیت برای توسعه منابع انسانی در حوزه فناوری اطلاعات» را دو رکن مهم برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات برشمرده و افزوده است: «سازمان نظام صنفی رایانه‌ای که وفق قانون، مسئولیت نظم‌بخشی و ساماندهی فعالیت‌های حوزه فناوری اطلاعات در بخش خصوصی را عهده‌دار می باشد، آمادگی دارد با همکاری همه جانبه در امر توسعه خدمات فضای مجازی و نیز تنظیم‌گری جامع و بکارگیری مسیر درست فناوری اطلاعات، هم راستا با سازمان فناوری اطلاعات ایفای نقش کند».

امیدواری به توسعه امن و پایدار فناوری اطلاعات در کشور

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان مازندران هم با انتشار پیامی، انتصاب رئیس جدید سازمان فناروی اطلاعات ایران را تبریک گفت و نسبت به توسعه و امن پایدار این فناوری در کشور ابراز امیدواری کرد. در بخشی از پیام دکتر «بردیا بهنیا»خطاب به دکتر «محمد خوانساری» آمده است: «انتصاب شایسته حضرتعالی را که فرهیخته‌ای گرانقدر از خانواده بزرگ فناوری اطلاعات وارتباطات کشور می‌باشید را تبریک عرض نموده و آمادگی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان مازندران را برای همراهی و همکاری با آن سازمان اعلام می‌دارم. امید است در سایه درایت و تجربیات ارزشمند جنابعالی، ساماندهی و توسعه امن و پایدار فناوری اطلاعات کشور به بهترین شکل محقق گردد».

آمادگی بخش خصوصی برای توسعه همکاری با سازمان فناوری اطلاعات

همچنین مهندس «ارشیر عظیمی‌نیا» رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کردستان در پیام تبریک انتصاب دکتر خوانساری نوشت: «اینجانب و همکارانم در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان کردستان آمادگی داریم در مسیر ارتقای کیفیت و بلوغ خدمات دولت هوشمند، توسعه پلتفرم‌های خدمات دیجیتال با استفاده از مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تقویت نظام تنظیم‌گیری حوزه فناوری اطلاعات و کمک به توانمندسازی و رونق کسب و کارهای دیجیتال، با سازمان فناوری اطلاعات، تعامل و همکاری لازم را داشته باشیم».

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (6 رای)
سیتنا 5
2021-11-07 16:22

افزودن دیدگاه جدید