کد مطلب: 

259725

حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از ۱۷ شرکت نرم‌افزاری در توسعه سلامت دیجیتال

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 17 شرکت توانستند به حوزه طراحی و تولید نرم‌افزارهایی برای توسعه سلامت دیجیتال وارد شوند.
حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ۱۷ شرکت نرم‌افزاری در توسعه سلامت دیجیتال

به گزارش سیتنا، آینده در تصورات ما با اصلاح و تغییرات همراه است. گاهی این تغییرات سطحی است و گاهی بنیادی. دگرگونی‌هایی که قرار است زمینه‌ساز بهبود زندگی بشر باشند. نمود بارز این تحولات پیشرفت‌های فناورانه و استفاده گسترده از ابزارها و تجهیزات هوشمند است. البته که بخشی از آن به روابط و تعاملات انسانی نیز نفوذ کرده و نوع ارتباطات انسانی را نیز تغییر داده است.

مثلا دریافت خدمات اجتماعی فرهنگی و اقتصادی به سبکی نوین و با کمک فناوری ارتباطات و اطلاعات همراه شده است. به این معنی که مردم برای پاسخ به نیازهای خود به ابزارهای نوین و دیجیتال متوسل شده اند. یکی از این حوزه‌ها سلامت دیجیتال است.

موضوعی که می‌تواند در کنار پوشش کمبودهای خدمات سلامت، دسترسی به این خدمات را افزایش و هزینه‌هایشان را کاهش دهد و پزشکی را دقیقتر و منطبق بر نیازهای اشخاص کند. همچنین این کار زمینه‌ای جامع برای ارتقای محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی مراقبت بهداشتی با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم می‌کند.

بازار این صنعت در ایران نیز رونق گرفته است و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال حاضر 17 شرکت برای توسعه نرم‌افزارهای خدمات سلامت دیجیتال تلاش می کنند.

«طراحی یک نرم‌افزار مربی مجازی سلامت دیجیتال تحت موبایل، مبتنی بر شخصیت و فاکتورهای جسمانی»، «نرم‌افزار موبایل ارائه آموزش‌های خود مراقبتی»، «سامانه مدیریت رژیم غذایی(دیس من)»، «اپلیکیشن ارائه خدمات سلامت در منزل(خوب شو)»، «اپلیکیشن ارائه خدمات سلامت در منزل(سی طب)»، «اپلیکیشن تقویم بارداری و اطلاع رسانی به زنان باردار(پا به ماه)»، «نرم‌افزار فیت اسمارت(متخصص تغذیه همراه)» و غیره از جمله این محصولات است.

همچنین شرکت‌هایی چون مهندسی ستاک پرداز آسیا، فاوا پردیس زندگی و سلامت ما، داده پردازان نگین شریف، طب هوشمند همراه، آینده پژوهان پیشرو دانش و فن آوری سلامت، ارتباطات سیار سیمرغ و فنی مهندسی همیاران رایان افزار پارس از جنله شرکت‌های فعال این حوزه هستند.

بر اساس آمارهای موجود تعداد شرکت‌های خلاق فعال در این حوزه از شرکت‌های دانش‌بینان و نوپا پیشی گرفته است و استان تهران با نه و شهرهای خوزستان، زنجان، کرمان، گلستان، کرمانشاه، هرمزگان، فارس و کردستان هر کدام با یک شرکت ثبت شده، در این حوزه فعال هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2021-08-01 10:56

افزودن دیدگاه جدید