کد مطلب: 

259059

جاماندگان از واکسن کرونا نگران نباشند!

گروه های سنی جامانده برای تزریق واکسن حتماً در سامانه سلامت salamat.gov.ir ثبت نام کنند، زمان و مکان تزریق واکسن به صورت پیامک برای این افراد ارسال خواهد شد.
جاماندگان از واکسن کرونا نگران نباشند!

به گزارش سیتنا، ثبت نام جهت دریافت نوبت تزریق واکسن کرونا در سامانه سلامت ضروری است و مراکز واکسیناسیون از پذیرش افرادی که بدون نوبت مراجعه کنند، معذور خواهند بود.

مراحل ثبت نام واکسن کرونا

در مرحله اول افراد برای ثبت‌نام واکسن کرونا ابتدا باید وارد درگاه salamat.gov.ir شوند.

جاماندگان از واکسن کرونا نگران نباشند!

پس از انتخاب گزینه ثبت نام و انتقال به صفحه ورودی، باید کد ملی، تاریخ دقیق تولد متقاضی دریافت واکسن (روز، ماه و سال) را وارد کرد.

در مرحله بعد باید شماره موبایلی را وارد کرد که کد تأیید ورود به سامانه برای آن شماره ارسال شود. نیاز نیست این شماره موبایل الزاماً متعلق به فرد متقاضی واکسیناسیون باشد. فقط باید شماره موبایلی را انتخاب کرد که در دسترس باشد، چرا که پیامک زمان و مکان تزریق دوز اول و دوم واکسن به همین شماره ارسال می‌شود. پس از وارد کردن کد امنیتی و انتخاب گزینه مرحله بعد؛ کد امنیتی به شماره موبایل وارد شده ارسال می‌شود.

با ورود کد تأیید، باید نام استان و شهر محل سکونت متقاضی واکسن را وارد کرد.

در مرحله بعد اسامی خانه‌های بهداشت مشخص شده و متقاضی می‌تواند نام یک خانه بهداشت را انتخاب کند.

در این مرحله ثبت‌نام تمام می‌شود و بعد از آن باید منتظر بود تا پیامک زمان و مکان تزریق واکسن کرونا برای افراد ارسال شود.

انواع واکسن کرونا

تا کنون واکسن‌های اسپوتنیک وی از روسیه، آسترازنکا از کره جنوبی، سینوفارم از چین و بهارات از هند وارد کشور ایران شده‌اند و روند واردات این واکسن همچنان ادامه دارد.

به علاوه واکسن‌های کووایران برکت، کوو پارس رازی، واکسن مشترک ایران و کوبا، واکسن شهید فخری زاده و چند شرکت دانش بنیان دیگر در کشور در این حوزه معرفی شده اند.

جاماندگان از تزریق واکسن کرونا

از روزی که طرح واکسیناسیون مردم آغاز شده است عده زیادی هستند که از نوبت های خودشان جا مانده اند، اما به گفته رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت جای هیچ نگرانی وجود ندارد و آنها می توانند با ثبت نام دوباره دوز اول واکسن را دریافت کنند.

وی افزود: گروه های سنی جامانده برای تزریق واکسن حتماً در سامانه سلامت salamat.gov.ir  ثبت نام کنند، زمان و مکان تزریق واکسن به صورت پیامک برای این افراد ارسال خواهد شد.

طرح واکسیناسیون کرونا در همه شهرستان ها و برای همه مشمولان طرح انجام می شود و افراد آسیب پذیر در اولویت دریافت واکسن هستند.

واکسیناسیون کادر درمان، بیماران صعب العلاج، غسالان، پاکبانان و افراد بالای هشتاد سال انجام شده است و مشمولان بعدی واکسیناسیون را ستاد ملی کرونا اعلام خواهد کرد.

خبرگزاری های رسمی از جمله رسانه ملی اخبار زمانبندی واکسیناسیون را اعلام می کنند و مردم به اخبار کذب شبکه های اجتماعی توجه نکنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.9 (28 رای)
سیتنا 5
2021-07-12 10:40

افزودن دیدگاه جدید