کد مطلب: 

258622

بازداشت فردی در کویت که ویدئویی انتقادی از طوفان در اینترنت منتشر کرد!

پلیس کویت، یک مرد مصری را که پیش‌تر با انتشار ویدیویی در اینترنت از بدی آب و هوا و طوفان‌های گرد و غبار انتقاد کرده بود، دستگیر کرد.
بازداشت فردی در کویت که ویدئویی انتقادی از طوفان در اینترنت منتشر کرد!

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، وزارت کشور کویت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده این فرد به دلیل انتشار ویدئویی «توهین‌آمیز» دستگیر و به مقامات مربوطه ارجاع داده شده است. همچنین مقام‌های کویت می‌گویند اقدامات قانونی لازم علیه این مرد مصری انجام خواهد شد.

ماجرای دستگیری این مرد اما به انتشار ویدیویی از او بر می‌گردد که در روزهای گذشته در شبکه اجتماعی تیک تاک منتشر شده و بین کاربران عرب زبان مورد توجه قرار گرفته است.

در حالی‌که در روزهای اخیر طوفان و گرد و غبار وضعیت بسیار دشواری را برای شهروندان کویتی پدید آورده، این مرد مصری در ویدیوی خود با نشان دادن گرد و غبار موجود، می‌گوید: «من در حال حاضر در داخل یک طوفان گرد و غبار هستم. به معنای واقعی کلمه نمی‌توانم هیچ چیزی را مقابل خود ببینم.»

این ویدیو که با زیرنویس انگلیسی در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر شده، تنها در توییتر بیش از ده‌ها هزار بار دیده شده است.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی دستگیری این مرد را نشانه سرکوب آزادی بیان در کویت و همچنین بدرفتاری با کارگران مهاجر خارجی دانسته‌اند. همچنین بسیاری از شهروندان کویتی هم در تصاویر و ویدیوهایی حمایت خود را از این مرد مصری اعلام کرده‌اند.

در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، کویت در زمره آزادترین کشورها محسوب می‌شود که به دلیل برخورداری از پارلمان و فعالیت‌های مدنی، از دیگر کشورهای عربی منطقه وضعیت بسیار بهتری دارد. با این حال مقام‌های دولتی معمولا از قانون جرایم اینترنتی برای تحت پیگرد قرار دادن قانونی مخالفان استفاده می‌کنند. موضوعی که انتقاد بسیاری از شهروندان کویتی را به همراه داشته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-06-29 02:30

افزودن دیدگاه جدید