کد مطلب: 

258007

لغو فرامین ترامپ در ممنوعیت تیک‌تاک و وی‌چت

کاخ سفید اعلام کرد که فرمان‌های اجرایی دونالد ترامپ درباره‌ی منع استفاده از برنامه‌های کاربردی چینی تیک‌تاک و وی‌چت صادر را لغو کرده است.
لغو فرامین ترامپ در ممنوعیت تیک‌تاک و وی‌چت

به گزارش سیتنا به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید لغو فرامین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا درباره منع استفاده از برنامه‌های کاربردی چینی TikTok و WeChat را اعلام کرد.

در این پیام آمده است: "احکام زیر لغو شده است: فرمان ۱۳۹۴۲ از شش اوت ۲۰۲۰  "در مورد از بین بردن تهدید ناشی از TikTok "؛ فرمان ۱۳۹۴۳ از شش اوت ۲۰۲۰ " در مورد از بین بردن تهدید ناشی از  WeChat " و فرمان ۱۳۹۷۱ از پنج ژانویه ۲۰۲۱ " در مورد از بین بردن تهدیدات ناشی از برنامه‌ها و سایر نرم افزارهای تولید شده یا کنترل شده توسط شرکت‌های چینی."

به علاوه، دولت رئیس جمهوری فعلی، جو بایدن قصد دارد برنامه‌های توسعه یافته و کنترل شده توسط "مخالفان خارجی" را بررسی کند که ممکن است تهدیدی برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده باشند.

دونالد ترامپ خواستار آن شده بود که TikTok قسمت آمریکایی این شبکه را بفروشد و در اوت سال گذشته فرمانی را امضا کرد که انجام یک معامله بالقوه را به ۹۰ روز محدود کرد. این مدت چندین بار تمدید شد و دادگاه‌های آمریکا بیش از یک بار محدودیت استفاده از این برنامه را لغو کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-06-09 23:32

افزودن دیدگاه جدید