کد مطلب: 

257737

وزیر ارتباطات دولت آتی باید درک درستی از برنامه‌ریزی و قوانین تجارت بین‌المللی داشته باشد

نایب رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان مخابرات ایران، گفت: برای وزیر ارتباطات آتی، باید کاندیدایی داشته باشیم که بتواند فاصله زیاد میان ما و سایر کشورها در زمینه فناوری را تا حدودی کاهش دهد.
وزیر ارتباطات دولت آتی باید درک درستی از برنامه‌ریزی و قوانین تجارت بین‌المللی داشته باشد

به گزارش سیتنا، دومین نشست مشترک اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی، مشاوران و پیمانکاران مخابرات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، برگزار شد.

اسماعیل ثنایی، نایب رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، گفت: انتظار داریم حوزه آی‌تی با ‌سی‌تی همتراز شود و آی‌سی‌تی به معنی واقعی نمود پیدا ‌کند، اما به‌عقیده من آی‌تی همیشه مظلوم واقع شده است.

او با اشاره به اینکه کشور چین تحقیق روی نسل ششم شبکه اینترنت را آغاز کرده است ادامه داد: تحول بزرگی در زمینه ارتباطات دیجیتالی در حال وقوع است که تنها مختص وزارت ارتباطات نیست و تمامی موضوعات اجتماعی، سیاسی و خدماتی در سراسر کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ثنایی تاکید کرد: در راستای بهبود وضعیت آینده کشور باید بگوییم چه کسی و با چه ویژگی‌ها و چه خصوصیاتی می‌تواند سکاندار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شده و درباره موضوعات مختلف در کشور همراهی کند.

او افزود: باید کاندیدایی داشته باشیم که نه تنها به موضوعات فنی مسلط باشد، بلکه مهم‌تر از آن مدیر خوبی بوده و درک درستی از برنامه‌ریزی و قوانین تجارت بین‌المللی داشته باشد، باید کسی انتخاب شود که بتواند فاصله زیاد میان ما و سایر کشورها در زمینه فناوری را تا حدودی کاهش دهد.

ثنایی تاکید کرد: وظیفه ما به‌عنوان نهادهای خصوصی این است که ویژگی‌های مناسبی برای وزیر ارتباطاتِ چهار سال آتی تعیین کنیم و بعد ببینم این قبا برازندۀ چه کسی خواهد بود و در نهایت لیست خودمان را ارائه دهیم. 
حسین اسلامی رئیس هیئت مدیره نصر تهران بر افزایش سطح حوزۀ آی‌تی در دولت سیزدهم تاکید کرد و افزود: وزیر ارتباطات در قامت فعلی، نمی‌تواند موضوعات مربوط به فاوا را پیش ببرد، مطالبۀ ما این است که در تمامی سازمان‌ها، از وزارت صمت گرفته تا وزارت اقتصاد و همچنین سایر وزاتخانه‌ها، مدیران و متصدیان حوزۀ فاوا حضور داشته باشند.

او ضمن تشکر از شخص آقای آذری جهرمی با انتقاد از جایگاه فعلی وزارت ارتباطات در دولت و نیز در تعامل با سایر نهادها و وزارتخانه‌ها ادامه داد: اکنون جایگاه وزارت ارتباطات در دولت فعلی کجاست؟ تعامل این وزارتخانه با سایر وزارتخانه‌ها، شورای عالی فضای مجازی و بانک مرکزی چقدر است؟

اسلامی اولویت تصدی وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات را با افرادی دانست که در بخش خصوصی فعال بوده و در عین حال با بخش دولتی آشنا هستند.

وزارت ارتباطات اولویت‌ دولت نیست

صابر فیضی، عضو هیئت مدیره اتحادیه نیز با اشاره به دوره‌های پیشین ریاست جمهوری گفت: تاکنون در انتخاب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسیر اشتباهی طی کرده‌ایم. تصور بر این بود که فرد متخصص در حوزه فناوری می‌تواند سکانداری این وزارتخانه را نیز به دست بگیرد، در حالیکه مدیریت مقوله‌ای مجزا از تخصص است.

او با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات، جزء اولویت‌های دولت نیست، ادامه داد: در دنیا روی آی‌تی حساب ویژه‌ای باز شده است اما در ایران هنوز مشخص نیست که این وزارتخانه چقدر برای دولت اهمیت دارد. دلیل آن هم این است که در مقطعی قرار بود برخی از وزارتخانه‌‎ها در یکدیگر ادغام شوند و در اغلب کشورهایی که این اتفاق افتاد، رگولاتوری به صورت مستقیم زیر نظر دولت انجام می‌شود.

گفتنی است در این نشست، فرهاد کرم‌زاده، آزاد معروفی و شهراد یوسفی‌زاده از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و همچنین داوود ادیب، رئیس هیئت مدیره، سادینا آبائی، فریبرز نژاد دادگر و محمد مقیم نژاد، عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان مخابرات ایران حضور داشتند.

در ادامه برای انجام نشست‌هایی مجازی با محوریت موضوعات طرح شده در این دیدار، همفکری‌هایی انجام شد و نشست روز یکشنبه مورخ 09/03/ 1400در باشگاه خانواده بزرگ ICT تحت عنوان بایدها و نبایدهای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت جدید پیرو همین جلسه برگزار گردید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-05-31 14:28

افزودن دیدگاه جدید