کد مطلب: 

257099

ناظمی: بستر بوم سرمایه سامانه ایران نوآفرین با هدفمند کردن امور، باعث کاهش استفاده نامطلوب از منابع دولتی می‌شود

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: مهمترین نکته در بستر بوم سرمایه سامانه ایران نوآفرین،این است که هدفمند کردن را به ارمغان می‌آورد و باعث کاهش کلاهبرداری و استفاده نامطلوب از منابع دولتی می‌شود.
ناظمی: بستر بوم سرمایه سامانه ایران نوآفرین با هدفمند کردن امور، باعث کاهش استفاده نامطلوب از منابع دولتی می‌شود

به گزارش خبرنگار سیتنا، آیین "رونمایی از داشبورد عمومی و بستر بوم سرمایه سامانه ایران نوآفرین و درگاه یکپارچه زیست بوم نوآفرینی"، امروز سه شنبه 21 اردیبهشت ماه سال جاری، با حضور دکتر ناظمی، معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، تنی چند از مدیران فناوری ارتباطات استانی و اصحاب رسانه و به صورت برخط، برگزار شد.

دکتر شهره ناصری، معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات، پیرامون عملکرد سامانه ملی ایران نوآفرین و اهداف این سامانه از لحظه راه اندازی آن در سال 98 تاکنون سخن گفت. 

دکتر امیر ناظمی، در ادامه گفت: امروز سامانه اطلاعات مربوط به ایران نوآفرین رونمایی شد. زمانی که از شفافیت صحبت می‌کنیم ناخودآگاه اشاره‌ای هم به فساد می‌شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، اظهار کرد: شفافیت تنها نظارت عمومی برای مقابله با فساد نیست، بلکه برای دسترسی آزاد به اطلاعات هم است.

وی، افزود: داده‌های سامانه ایران نوآفرین ارزشمند است و برای اکوسیستم استارتاپی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ناظمی، خاطرنشان کرد: این داده‌ها برای بخش دولتی و خصوصی این امکان را فراهم می‌کند تا تصمیمات بهتری اتخاذ کنند. زمانی که وضعیت استارتاپی استان‌ها را مشاهده می‌کنیم، می‌توانیم ملاحظاتی را نیز در نظر بگیریم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: سامانه ایران نوآفرین ابزاری برای تصمیم گیری بهتر در حوزه استارتاپی کشور است و داده های ارزشمند آن از اتلاف منابع جلوگیری می‌کند.

معاون وزیر ارتباطات، ادامه داد: بستر بوم سرمایه سامانه ایران نوآفرین، امکان ملاقات و دیدار سرمایه‌پذیر و سرمایه‌گذار را فراهم می‌کند. این سامانه در تخصیص بسته‌های تشویقی در دولت کمک می‌کند و در قالب وام‌هایی چون وجوه اداره شده و غیره وجود دارد.

ناظمی، اظهار کرد: این سامانه به شناسایی بهتر سرمایه‌گذاری‌ها و بسته‌های تشویقی کمک می‌کند و به صورت هدفمند ارائه می‌شود. 

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، در پایان گفت: مهمترین نکته در این سامانه این است که هدفمند کردن را به ارمغان می‌آورد و باعث کاهش کلاهبرداری و استفاده نامطلوب از منابع دولتی می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.5 (2 رای)
سیتنا 3
2021-05-11 12:08

افزودن دیدگاه جدید