کد مطلب: 

255450

ستاری: باید با ابزار نوآوری زیست بوم فناوری را توسعه دهیم

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، گفت: به دلیل امنیت ملی و مسائل اقتصادی، چاره ای جز بومی سازی و نوآوری در حوزه های مختلف نداریم. همانند حوزه دفاعی که بسیار قوی عمل کرده ایم، باید در دیگر حوزه ها با ابزار نوآوری زیست بوم را توسعه دهیم.
ستاری: باید با ابزار نوآوری زیست بوم فناوری را توسعه دهیم

به گزارش سیتنا، مرکز نوآوری «بن دا» در شهرک فجر تهران با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گشایش یافت.

این مرکز که در حوزه‌های گوناگونی مانند زیست فناوری، نانوفناوری، داروسازی، انرژی، صنایع غذایی و سلامت و انرژی فعالیت می‌کند و با اتکا به خلاقیت و نوآوری جوانان و تیم‌های مستقر در خود به توسعه زیست بوم فناوری در این حوزه‌ها کمک خواهد کرد.

در حال حاضر ۴۹ تیم در «بن دا» مستقر هستند و با توجه به فضای ۱۴٠٠ متری مرکز در آینده تیم های نوآور بیشتری در آن استقرار می یابند. ایمنوسل تراپی سرطان های غیر خونی، ایجاد بانک سلولی و بانک اگزوزوم با تمرکز بر درمان کرونا و مهندسی پروتئین برای تولید آنزیم های بهبود دهنده کیفیت نان های سنتی برخی طرح های نوآورانه ای است که در حال حاضر از سوی این مرکز مورد حمایت قرار گرفته است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم افتتاح این مرکز نوآوری گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از گشایش مراکز نوآوری در کشور حمایت می‌کند. مراکزی که جوانان در آن می‌توانند ایده‌های خود را عملی و محصولی فناورانه را وارد بازار کنند.

ستاری به زیست فناوری به عنوان حوزه‌ای درآمدزا اشاره کرد و ادامه داد: آینده دنیا، در این حوزه رقم می خورد و این حوزه بسیار ثروت افزا است. بیش از این در حوزه بیوتکنولوژی یک گرم ماده یک میلیون دلار قیمت داشته و این به خاطر دانش موجود در آن محصول است. پس نوآوری‌ها به رشد و تحول این حوزه کمک می‌کند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از گشایش مراکز نوآوری در کشور حمایت می‌کند. 

رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین بیان کرد: به دلیل امنیت ملی و مسائل اقتصادی،  چاره ای جز بومی سازی و نوآوری در حوزه های مختلف نداریم. همانند حوزه دفاعی که بسیار قوی عمل کرده ایم،  باید در دیگر حوزه ها با ابزار نوآوری زیست بوم را توسعه دهیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه افزود:  نوآوری مسئله ای نیست که هر فردی در آن توانمند باشد. در کشور نیروی انسانی بسیار فوق العاده ای وجود دارد که باید به عنوان محور نوآوری، از آنها استفاده شود. اگر آموزش به تولید ارزش افزوده و رشد اقتصاد منتهی نشود، به معنای آن است که این سیستم آموزشی اشکالات جدی دارد.

رئیس ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، گفت: پژوهش برآمده از بودجه دولتی کمتر به نتیجه می رسد و این بخش خصوصی است که باید سکان پژوهش و تحقیقات نوآورانه را در دست بگیرد. هیچ فردی در حوزه استارتاپ ها شکست نمی خورد، بلکه برای گام های بعدی درس می گیرد.

هلدینگ «بن دا» یک گروه متمرکز بر توسعه و سرمایه گذاری است که در حوزه های مختلف نوآورانه از طرح های خلاق و دانش بنیان حمایت می کند.

یکی از شتاب دهنده های مستقر در مرکز نوآوری بن دا، شتاب دهنده اسمارت ایکس، است که به صورت  تخصصی در زمینه  سلامت و کشاورزی هوشمند، فعالیت دارد. البته اسمایلی فارم نیز شتاب دهنده دیگر فعال در حوزه کشاورزی و کشت هوشمند است.

شتاب دهنده نیروان، نیز در حوزه انرژی و هوش مصنوعی، از طرح های نوآورانه حمایت می کند. اپلیکیشن سالمینا، طرح کشت کاهوی پر بازده، پلتفرم پیشگیری از اختلالات روانشناختی در کودکان و بازارگاه هوشمند عمده فروشی کالا، نام  برخی دیگر از طرح های فعال در این مرکز است.

تفکر سیستمی،  مدیریت استعدادها و آموزش  از جمله ابزارهای این مرکز برای رشد تیم های فناور مستقر است. البته تلاش «بن دا» معطوف به فناوری های نرم با محوریت دانش است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-03-14 12:28

افزودن دیدگاه جدید