کد مطلب: 

253991

راه‌‌اندازی ۲۲ سایت اختصاصی ایرانسل در ۲۲ روستای استان سیستان و بلوچستان

در هفته نخست بهمن ماه سال جاری، ۲۲ سایت اختصاصی در ۲۲ روستای استان سیستان و بلوچستان، توسط ایرانسل راه‌اندازی شد تا بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر از اهالی روستاهای هفت شهرستان‌ِ این استان، به اینترنت پرسرعت همراه دسترسی پیدا کنند.
راه‌‌اندازی ۲۲ سایت اختصاصی ایرانسل در ۲۲ روستای استان سیستان و بلوچستان

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، طی بازۀ زمانی اول بهمن ماه ۱۳۹۹ تا هشتم بهمن ماه ۱۳۹۹، توانسته است با برنامه‌ریزی دقیق و با وجود محدودیت‌های ناشی از شرایط کرونایی و تحریم، ۲۲ سایت جدید را در ۲۲ منطقه روستایی، واقع در هفت شهرستان استان سیستان و بلوچستان، وارد شبکۀ اینترنت پرسرعت همراه خود کند.

در این بازه زمانی که از ابتدای بهمن ماه تا هشتم بهمن را شامل میشود، ۲۲ سایت نسل سوم تلفن‌همراه در روستاهای بخش‌های مختلف شهرستانهای زاهدان، سراوان، میرجاوه، ایرانشهر، نیکشهر، خاش و سرباز راه‌اندازی شد و به موجب آن بیش از  نهصد خانوار با ۳۶۴۳ نفر جمعیت روستایی، تحت پوشش شبکۀ اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل قرار گرفتند.

ایجاد عدالت ارتباطی و محرومیت زدایی ارتباطی از استان سیستان و بلوچستان در حالی از سوی ایرانسل با جدیت در حال پیگیری است که پس از سفر وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات  و مدیر عامل ایرانسل در نیمۀ اول دی‌ماه ۱۳۹۹ به این منطقه، تیم شبکۀ ایرانسل در این استان مستقر شده و به طور مستمر بر روند نصب و راه‌اندازی سایت‌های جدید، تا اتصال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان به اینترنت پرسرعت همراه نظارت دارند.

این ۲۲ سایت هر کدام متعلق به یک روستا  و جاده‌های ارتباطی اطراف آن در شهرستان‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان هستند که تا ۸۱ خانوار در آن‌ها سکونت دارند. روستاهای «کهن کریم، کرگزی، کرودان، کهنک، کد، چاه ترش، درونه، نوک آباد، گیدبست، دراجن‌دن، گرز، ایرنران، لشکران، وش‌اپی، محمدآباد روغنی، شور، کیاآباد پدگی، نورآباد، پاگب، موکی پایین، موکی بالا و تیغ آب»، روستاهایی هستند که در طی یک هفته و با راه‌اندازی سایت‌های اختصاصی اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل، از محل بودجه USO وزارت ارتباطات، به شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کرده‌اند.

ایرانسل در راستای تحقق اهداف برنامۀ ششم توسعه و تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در جهت تحقق زندگی دیجیتال و برقراری عدالت ارتباطی در تمام کشور، روند اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکۀ ملی اطلاعات را در چندماه گذشته با سرعت بیشتری پیگیری کرده و همگام با تلاش‌های دست‌اندرکاران پروژه ملی USO، در جهت اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت پرسرعت همراه تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ گام بر می‌دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.5 (2 رای)
سیتنا 1
2021-01-27 20:50

افزودن دیدگاه جدید