کد مطلب: 

253974

توجه به نوآوری و فناوری راه حل کاهش واردات است

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: ایران قدرت تبدیل زیست فناوری به دیپلماسی را دارد. کاهش واردات باید دغدغه مسئولان باشد که توجه به نوآوری و فناوری یک راه حل آن است.
توجه به نوآوری و فناوری راه حل کاهش واردات است

به گزارش سیتنا، نخستین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته در هتل المپیک برگزار شد.

انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران این رویداد را برگزار کرد تا راهی برای معرفی توانمندی و ظرفیت‌های فعالان صنعت زیست فناوری کشور و ارائه آخرین دستاوردهای نوین در عرصه‌های مختلف بیوتکنولوژی باشد.

این رویداد تخصصی با پیش‌بینی تمامی تمهیدات لازم و پروتکل‌های بهداشتی مطابق با الگوهای جهانی صنعت نمایشگاهی، در فضایی ایمن و سالم و با رعایت کامل دستورالعمل‌ها به مدت سه روز تا ۹ بهمن ماه ۹۹ برگزار می شود. 

مصطفی قانعی، گفت: توجه به زیست فناوری در حوزه اقتصاد کلان موضوعی مهم است. در این حوزه باید با زبان اقتصاد آشنا باشیم و مسئولان باید زیست فناوری را مسئله نخست خود قرار دهند.

قانعی ادامه داد: برای انجام کارهای بزرگ در حوزه زیست فناوری باید به بلوغ برسیم. در موضوعات مهمی مثل غذا و امنیت غذایی که وابسته به دانش زیستی است، وارد کننده هستیم. البته اقداماتی برای رفع آن انجام شده است و ما در این حوزه فراخوان هایی برای توسعه فعالیت شرکت‌های فناور و خلاق منتشر کردیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه واکسن پدافند غیر عامل و امنیت ملی است، افزود: در حال حاضر در حوزه زیست فناوری دریا هم فعالیت‌های اثرگذاری در حال انجام است. همچنین در 3 سال اخیر که فعالیت‌های حوزه واکسن به بخش دانش بنیان و خصوصی واگذار شد، اقدامات مناسبی انجام شد که راه گشا بود.

توجه به زیست فناوری در حوزه اقتصاد کلان موضوعی مهم است. در این حوزه باید با زبان اقتصاد آشنا باشیم و مسئولان باید زیست فناوری را مسئله نخست خود قرار دهند.

قانعی با اشاره به راه اندازی شتابدهنده‌های زیست فناوری در معاونت علمی و فناوری گفت: البته یک صندوق حمایتی به مبلغ 90 میلیارد تومان نیز راه اندازی شد. برای توسعه فعالیت‌های شتابدهنده و صندوق نیاز به مدیریتی مناسب داریم.

به گفته وی، ایران این قدرت تبدیل زیست فناوری به دیپلماسی را دارد. کاهش واردات باید دغدغه مسئولان باشد که توجه به نوآوری و فناوری یک راه حل آن است.

همچنین نمایشگاه این رویداد با حدود ۳۰ غرفه دستاوردهای حوزه زیست فناوری، تولید دارو، تجهیزات پزشکی و تولید واکسن را در هتل المپیک تهران به نمایش در آورده است.

کاهش واردات باید دغدغه مسئولان باشد که توجه به نوآوری و فناوری یک راه حل آن است.

با توجه به معرفی توانمندی ها و ظرفیت های صنعت بیوتکنولوژی کشور در نمایشگاه جانبی این رویداد، گروه دارویی برکت و موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی (تولیدکنندگان واکسن کرونا در کشور) در این رویداد حضور دارد.

همچنین در این رویداد از سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اقدامات اثر گذار در حوزه زیست فناوری برای رشد و توسعه آن تقدیر شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 3
2021-01-27 14:01

افزودن دیدگاه جدید