کد مطلب: 

251877

اسناد دریافتی سی‌ان‌ان از دروغ چین پیرامون تعداد اولین مبتلایان کرونا

بر اساس اسنادی که در اختیار شبکه‌ی سی‌ان‌ان قرار گرفته است؛ چین در آغاز شروع همه‌گیری ویروس کرونا از ارائه‌ی گزارش‌های صحیح به مردم دنیا و نهادهای بهداشتی بین الملل پیرامون شدت شیوع این ویروس امتناع کرده و تعداد مبتلایان را تا میزان نیمی کمتر از میزان واقعی آن، مخابره کرده است.
اسناد دریافتی سی‌ان‌ان از دروغ چین پیرامون تعداد اولین مبتلایان کرونا

به گزارش سیتنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که مجموعه‌ای از افشاگری‌ها که در ۱۱۷ صفحه از اسناد داخلی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های استان هوبئی چین به دست این شبکه خبری رسیده است، نشان می‌دهد که چگونه این کشور اطلاعات حیاتی لازم برای مهار اولیه شیوع کرونا در جهان را پنهان کرده است.

بنا بر این گزارش، روز ۱۰ فوریه امسال، چین به‌طور رسمی ۲٬۴۷۸ مورد تأیید شده جدید از ابتلا به کرونا را گزارش کرد در حالی که در اسناد داخلی‌اش این رقم ۵٬۹۱۸ مورد ثبت شده است؛ این دو رقم اختلافی ۱۳۹ درصدی دارند.

سی‌ان‌ان می‌نویسد که چین همچنین روز ۱۷ فوریه، شمار قربانیان تازه در استان هوبئی که شهر ووهان، یعنی کانون اصلی بروز کرونا در آن قرار دارد را به طور رسمی ۹۳ مورد گزارش کرد اما بر طبق اسناد به‌دست آمده رقم واقعی آن ۱۹۶ مورد بوده است.

این اسناد که حاوی اطلاعاتی در مورد نحوه واکنش نظام درمانی چین به همه‌گیری کرونا بین اکتبر ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۰ هستند حاکی از سوءمدیریت گسترده در تست‌گیری از افراد در مراحل اولیه همه‌گیری است.

سی‌ان‌ان خبر می‌دهد که در مورد اطلاعات این اسناد با وزارت امور خارجه چین، کمیسیون ملی بهداشت و کمیسیون بهداشت هوبئی تماس گرفته اما این نهادها به این شبکه پاسخی نداده‌اند.

تا زمان انتشار این خبر، ویروس کرونا در سراسر جهان ۶۳.۳ میلیون نفر را مبتلا کرده و جان یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۴۵۶ نفر را گرفته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (4 رای)
سیتنا 1
2020-12-02 01:03

افزودن دیدگاه جدید