کد مطلب: 

243702

مالکان خودروها، فریب پیامک‌های جعلی توقیف خودرو را نخورند

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: مالکان خودروها، فریب پیامک‌های توقیف خودرو که از طریق شماره های ناشناس ارسال می شود را نخورند، این پیامک جعلی بوده و سارقان به دنبال سرقت اطلاعات مالی کاربران هستند.
مالکان خودروها، فریب پیامک‌های جعلی توقیف خودرو را نخورند

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ ابراهیم پرسا؛ رئیس پلیس فتا استان گلستان در تشریح این خبر گفت: پیامی به برخی از مالکان خودروها با این مضمون ارسال شده که "مالک محترم خودروی....به شماره پلاک... ، در تاریخ...، حکم توقیف خودروی شما در خصوص شکایت خانم یا آقا علـیه شما در سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثبت گردید. برای اطلاع از موضوع پرونده توقیف و مشخصات شاکی به سایت سامانه ابلاغ وارد شوید".

سرهنگ پرسا افزود: در انتهای این پیام، لیـنـکی قرار می گیرد که کاربر را به یک صفحه جعلی هدایت می کند که در این صفحه اعلام شده است که برای ورود مبلغ دو هزار تومان پرداخت کنید.

وی یادآور شد: در ادامه کاربر به صفحات فیشینگ هدایت شده که با وارد کردن اطلاعات کارت، سارقان اینترنتی می توانند براحتی حساب شهروند را تخلیه کنند.

این مقام انتظامی گفت: شهروندان عزیز، همه اخبار و اطلاع رسانی ها را از منابع معتبر دریافت کنند و به پیامک های با سرشماره های ناشناس اعتنا نکنند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان تاکید کرد و گفت: شهروندان به پیام ها و درخواست های مشکوک به خصوص پیامکها از شماره های تلفن همراه شخصی اعتنا نکرده و در صورت مواجهه با موارد مشابه آن را از طریق مرکز فوریتهای سایبری سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-04-16 23:50

افزودن دیدگاه جدید