کد مطلب: 

241437
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سیتنا:

مشکل کندی سرعت سامانه‌ی "نت سنج پلاس" را رفع می‌کنیم/ دسترسی بدون فیلتر کاربران به نظرات ارسالی در سامانه را مهیا می‌کنیم/ با ایجاد پلتفرمی نرم‌افزاری، امکان تغییر سریع سرویس‌دهنده‌ی اینترنت ثابت از سوی مشترکان ناراضی را فراهم می‌کنیم

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در ابتدای فعالیت هر سامانه بازدیدها زیاد است و ما شب اول در سامانه‌ی "نت سنج پلاس" دچار مشکل شدیم. اول ظرفیت یک‌گیگابیت در ثانیه داشتیم که به دو گیگابیت در ثانیه افزایش دادیم، اما سامانه و باگ‌هایی که دارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم و مشکل کندی سرعت را رفع می‌کنیم.
مشکل کندی سرعت سامانه‌ی "نت سنج پلاس" را رفع می‌کنیم/ دسترسی بدون فیلتر کاربران به نظرات ارسالی در سامانه را مهیا می‌کنیم/ با ایجاد پلتفرمی نرم‌افزاری، امکان تغییر سریع سرویس‌دهنده‌ی اینترنت ثابت از سوی مشترکان را فراهم می‌کنیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس حسین فلاح جوشقانی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در نشست خبری پیرامون "راه اندازی سامانه نت سنج پلاس و قابلیت های آن" که امروز ۲۶ بهمن ماه سال جاری در محل این سازمان برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون برخی اختلالات در سامانه‌ی "نت سنج پلاس" و سرعت پایین در دسترسی به این سامانه برای برخی کاربران، گفت: در ابتدای فعالیت هر سامانه بازدیدها زیاد است و ما شب اول دچار مشکل شدیم. اول ظرفیت یک‌گیگابیت در ثانیه داشتیم که به دو گیگابیت در ثانیه افزایش دادیم، اما سامانه و باگ‌هایی که دارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم و مشکل کندی سرعت را رفع می‌کنیم.

وی در واکنش به پیشنهاد خبرنگار سیتنا مبنی بر امکان دسترسی بدون فیلتر کاربران به نظرات ارسالی در این سامانه هم گفت: پیشنهاد خوبی است که نظرات مردم بدون فیلتر در دسترس باشد و در اختیار مردم قرار گیرد، لذا وعده می‌دهیم که این بخش را بدون فیلتر و احتمالا طی یکی دو روز آینده راه‌اندازی کنیم.

فلاح جوشقانی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار سیتنا پیرامون عدم امکان تغییر سرویس دهنده‌ی اینترنت ثابت توسط مشترکان ناراضی در بازه‌ی زمانی کوتاه، گفت: در حوزه‌ی اینترنت ثابت بخشی از مشکلات به بخش رانژه بر می‌گردد. مقرراتی که ما تنظیم کردیم این است که ظرف ۷۲ ساعت این شکایات رفع شوند که متاسفانه صورت نمی‌گیرد و این مشکلی است که در حوزه‌ی مخابراتی داریم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: از طرف دیگر خود اپراتور برای آنکه کاربرش را از دست ندهد، باید تمهیداتی در نظر گیرد.

فلاح جوشقانی، اظهار کرد: مشکل تغییر سرویس برای کاربران را قبول داریم و در صدد هستیم تا با ایجاد بخشی نرم افزاری این مشکل را رفع کنیم.

وی، خاطرنشان کرد: در تمام دنیا برای بهبود تکنولوژی پلتفرمی در اختیار مشترک قرار می‌گیرد. ما نیز با ایجاد نرم افزاری این پلتفرم‌ را در اختیار مشترک قرار می‌دهیم که امیدواریم این نرم افزار با کمک همکاران ما در رگولاتوری ظرف شش ماه آینده در اختیار مشترکان قرار گیرد تا در مراکز مخابراتی شاهد چنین مشکلاتی برای تغییر سرویس دهنده ها نباشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-15 12:54

افزودن دیدگاه جدید