کد مطلب: 

230526

نتایج ارزیابی رگولاتوری از اپراتورهای ارایه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت و تلفن همراه اعلام شد

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، از ارزیابی و رتبه‌بندی اپراتورهای ارایه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت ثابت، بی‌سیم و تلفن همراه در شش ماهه دوم سال ۹۷، خبر داد.
نتایج ارزیابی رگولاتوری از اپراتورهای ارایه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت و تلفن همراه اعلام شد

به گزارش سیتنا، مجید حقی، گفت: در این ارزیابی که به منظور شفاف‌سازی وضعیت موجود اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات، تقویت فضای رقابتی میان اپراتورها و ارتقای کیفیت خدمات انجام شده است شرکتهای شاتل، آسیاتک، رهام داتک، پیشگامان، صبانت، پارس آنلاین، های وب، فن آوا، مخابرات ایران و حلما گستر به ترتیب رتبه‌های یک تا ده را در حوزه خدمات اینترنت ثابت و شرکتهای ایرانسل و مبین‌نت در حوزه خدمات اینترنت بی‌سیم به ترتیب رتبه اول و دوم را کسب کردند.

وی، افزود: در حوزه خدمات اینترنت ثابت تنها ده اپراتور تاثیرگذار که دارای بالاترین سهم بازار بودند مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

حقی، اظهار کرد: در حوزه خدمات تلفن همراه نیز شرکتهای همراه اول، خدمات ارتباطی ایرانسل و رایتل به ترتیب رتبه اول تا سوم را به دست آوردند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری رگولاتوری، درباره شاخص‌های ارزیابی اپراتورها، تصریح کرد: اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات در دو بعد مشتری و رگولاتوری ارزیابی شده‌اند که البته شاخصهای بعد مشتری وزن بیشتری دارد.

وی، در تشریح شاخص های ارزیابی این ابعاد، گفت: اپراتورها در بعد مشتری با شاخصهای عملکردی، رضایت مشتری، وضعیت بازار و پشتیبانی مشتری و در بعد رگولاتوری با شاخص های میزان پایبندی به قوانین و مقررات، تعهدات توسعه و اجرا، تعهدات مالی و ارزیابی‌های ادارات کل تنظیم مقررات مناطق سنجیده شده‌اند.

حقی، با اشاره به استمرار ارزیابی‌ها، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم بازه‌های زمانی ارزیابی اپراتورها را کوتاهتر کرده و ارزیابی‌های بعدی را بصورت فصلی و در بازه زمانی سه ماهه انجام دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-07-04 11:58

افزودن دیدگاه جدید