کد مطلب: 

226846

خسارت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های ارتباطی کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در پی سیل های اخیر در نقاط مختلف کشور، زیرساخت‌های ارتباطی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت‌دیده اند که بیشترین حجم خسارات در استان لرستان رخ داده است.
خسارت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های ارتباطی کشور

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که هم اکنون در شهرستان پلدختر حضور دارد، امروز (پنجشنبه) صبح در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان پلدختر با فیبرنوری به خوزستان متصل شده و علاوه بر آن تجهیز بالن ارتباطی نیز از صبح امروز آغاز شده است.

وی با اشاره به اختصاص دفتر ویژه خبرنگاران در شهرستان پلدختر افزود: خدمات بانکی برای تبادلات مالی باید انجام شود برای این منظور 20 ارتباط ماهواره ای ایجاد شده و تا ساعت دیگر نیز پست بانک به شبکه متصل می شود و به چرخه فعالیت می‌آید که بدین ترتیب 13 شبکه بانکی درمنطقه شرقی شهر می توانند خدمات ارائه کنند. ضمن اینکه به دلیل قطع پایانه های پرداخت فروشگاه ها، با هماهنگی انجام شده با بانک پارسیان امروز 200 دستگاه بی سیم این درگاه ها، بین فروشگاه های شهر پخش می شود تا خدمات مالی و کسب و کار به شهر برگردانده شود و تلاش می کنیم مابقی درگاه های پرداخت را نیز از طریق سایر بانک ها تهیه و به فروشگاه ها و مراکز خرید برسانیم.

نماینده دولت در استان لرستان همچنین در مورد حضور رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه دیشب ستاد مدیریت بحران استان لرستان اظهار کرد: حضور نمایندگان و رییس مجلس در جلسات نه تنها تضعیف دولت نیست بلکه تقویت محسوب می شود چراکه دولت فراتر از نظام بودجه ای کشور نمی تواند کاری پیش برد و بودجه باید به تصویب مجلس برسد. اینرو بزرگترین مساله بحث اعتبارات و تامین اعتبارات است و دیدن سطح خسارات و درک مستقیم رئیس مجلس از حجم خسارات در تصویب لوایح و تامین اعتبارات بسیار موثر است.

آذری جهرمی با بیان اینکه حجم و وسعت خسارات بسیار بالا و جنس خسارات نیز متفاوت و تکان دهنده است، تصریح کرد: کارهای اساسی بخش جاده ای زمان بر و دراولویت قرار دارد و اصلاح مسیر آبی پلدختر منوط به اجرای بخشی از جاده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه برق برخی مناطق وابسته به جاده است، اظهار کرد: بحث تامین اعتبارات سیل زدگان، اطمینان خاطر به مردم وکشاورزان داده شده است و باید برای این منظور از ظرفیت صندوق توسعه ملی استفاده شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-04-04 17:00

افزودن دیدگاه جدید