کد مطلب: 

225759

در دانشگاه کراچی پاکستان؛ پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی برگزار می‌شود

پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی از امروز 8 اسفندماه، به مدت چهار روز در دانشگاه کراچی پاکستان برگزار خواهد شد.
در دانشگاه کراچی پاکستان؛ پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی برگزار می‌شود

به گزارش سیتنا، گردهمایی دانشمندان برجسته جهان توسط بنیاد مصطفی(ص) و به میزبانی دانشگاه کراچی پاکستان از 8 اسفندماه به مدت چهار روز در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

به ‌منظور ایجاد فضای همکاری و تعامل بین متخصصان و دانشمندان کشورهای اسلامی طرحی به‌ عنوان «نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی» در دستور کار قرار گرفت. طرحی که  ضمن تبیین گفتمان علم و فناوری و توسعه شبکه ارتباطات دانشمندان جهان اسلام، به زمینه‌سازی برای ایجاد هم‌افزایی و توسعه همکاری‌های علمی می‌پردازد و زمینه توسعه فعالیت‌های علمی و فناورانه را در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مهیا خواهد کرد.

در پنجمین نشست استپ، 70 دانشمند برتر از 23 کشور جهان از جمله آمریکا، فرانسه، کانادا، انگلستان، عربستان، یمن، مالزی، عمان، مصر، ترکیه، قزاقستان، بنگلادش، عراق، لبنان، اردن، بحرین، هند، آلمان، سوئد، کویت، ایران، سنگاپور و امارات حضور دارند.

دانشمندان برجسته این کشورها در این چهار روز به بحث و تبادل نظر در زمینه بیماریهای واگیر و غیرواگیر حوزه سلامت می پردازند. این تبادل اطلاعات در حوزه های مختلفی چون پیشگیری، تشخیص و درمان، چالش‌ها و راه حل‌های مناسب آن‌ها و همکاری کشورهای اسلامی صورت می گیرد.

سخنران اصلی پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در کشورهای اسلامی، پروفسور جکی‌یینگ، برگزیده سال 2015 جایزه مصطفی(ص) و از اساتید برجسته علم و فناوری جهان است که در این نشست در پنل‌های مختلف با دیگر دانشمندان گفت و گو می‌کند.

از اهداف این نشست می توان به طراحی بستری به منظور تحقق اهداف جایزه مصطفی(ص)، همکاری و تعامل بین متخصصان و دانشمندان کشورهای اسلامی و توسعه فعالیت‌های علمی و فناورانه در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی اشاره کرد.

نشست‌ها و پنل‌های مختلفی از جمله "پنل اقدامات موثر و متمایز برای غلبه بر چالش های مرتبط با سلامت در جهان اسلام"، "پنل تجاری سازی در بخش های سلامت، کمبود تجهیزات و راه حل ها برای همکاری های مشترک" و "نشست برطرف کردن موانع و شناسایی راه های افزایش شبکه مشارکت زنان در بهداشت عمومی جامعه" در این چهار روز برگزار می شود.

همچنین،"نشست آخرین راهکارهای تشخیص و توسعه دارو برای غلبه بر چالش های ناشی از بیماری های غیرواگیر در جهان اسلام"، "نشست سهم مشارکت زنان در آینده دهکده جهانی"، "آخرین دستاوردهای شیمی دارویی" و "آخرین دستاوردهای پیشرفته ترین راه حل های تشخیص و درمان" از یدگر برنامه های جنبی این نشست جهانی است.

همزمان با شروع پنل های مختلف نشست استپ2018، سومین نمایشگاه آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام (EISA) با حضور شرکت هایی از کشورهای مختلف جهان برگزار خواهد شد که آخرین دستاوردهای علمی و فناوری خود را در قالب محصول و خدمت ارائه می  کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-02-27 16:18

افزودن دیدگاه جدید