کد مطلب: 

216930

سرمایه گذاری در بخش FTTC، TD-LTE و MVNO و مشکلات موجود

نشست مشترک کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ریاست سازمان نظام صنفی رایانه ای و فعالان ارتباطات ثابت FCP و FWA در خصوص توسعه صنعت ICT، به‌ویژه در حوزه FTTC، TD-LTE و MVNO در محل دبیرخانه سازمان برگزار شد.
سرمایه گذاری در بخش FTTC، TD-LTE و MVNO و مشکلات موجود

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، در نشستی که به دعوت اثنی‌عشری ریاست سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و با حضور مهندس فلاح معاون وزیر و دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و قائم مقام و معاونان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سایر اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به همراه جمعی از فعالان صنعت ارتباطات ثابت و شرکت های فعال FCP و FWA در محل سازمان نظام صنفی رایانه ای برگزار شد، گزارشی از اقدامات انجام شده و سرمایه گذاری های کلان صورت گرفته در بخش FTTC، TD-LTE و MVNO ارایه شد.
 
در ادامه مشکلات موجود در بازار که موانع اصلی رشد صنعت فناوری ارتباطات و اطلاعات در حوزه ارتباطات ثابت در کشور بوده و امروز به عنوان چالش رشد صنعت از آن یاد می شود مورد بحث و بررسی قرار گرفت. کاهش تعرفه خدمات ارتباطات ثابت در 4 سال گذشته توسط رگولاتور و به تبع آن کاهش درآمد شرکت های حوزه ثابت، جلوگیری از سوبسید اپراتورهای موبایل و هجوم به سهم بازار اپراتورهای ثابت، الزام به واگذاری خدمات و امکانات پایه ای توسط شرکت مخابرات ایران، لزوم اجرای مقررات حاکم بر اپراتورهای SMP، لزوم تعدیل تعرفه های صوت اپراتورهای موبایل جهت جلوگیری از سوبسید در حوزه دیتا و ایجاد توازن در بازار اینترنت کشور از عمده‌ترین مشکلات موجود عنوان شد.
بر همین اساس، راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت برای برون رفت از وضعیت موجود و توسعه صنعت ثابت در کشور ارایه شد.

به گفته مهندس فلاح، دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اجرای درست قوانین و مقررات حاکم بر اپراتورهای مطرح کشور و همین‌طور تحقق ارایه امکانات بیت‌استریم (موضوع مصوبه 260 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات) توسط شرکت مخابرات ایران، از برنامه‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که تاثیر بسزایی در رفع مشکلات این حوزه خواهد داشت.

معاون وزیر ابراز امیدواری کرد: با تداوم برگزاری جلسات با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و اعضای کمیسیون تنظیم مقررات و همین‌طور مشارکت مدیران اپراتورهای همراه و شرکت مخابرات ایران به راهکار مشترک توسعه صنعت خواهیم رسید.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ضمن تشکر از حضور میهمانان، با جمع‌بندی مشکلات و راهکارها، بر اهمیت زمان اجرای موارد عنوان‌شده و همچنین توانایی بخش خصوصی در حل مسایل موجود در صورت الزام به همکاری اپراتورهای مادر در این حوزه توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تاکید کرد.

گفتنی است کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، نهاد مستقلی است که وظیفه سیاستگذاری، تدوین و تصویب مقررات را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برعهده دارد. نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و حفظ حقوق مشترکان و کاربران نیز از دیگر وظایف آن است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-08-13 15:48

افزودن دیدگاه جدید