کد مطلب: 

214339

انتشار نسخه‌ آزمایشی 10 MIUI به‌صورت جهانی آغاز شد

شیائومی یکی از تولیدکنندگان مطرحی است که در گوشی‌های خود، از نسخه‌ی سفارشی اندروید استفاده می‌کند.
انتشار نسخه‌ آزمایشی 10 MIUI به‌صورت جهانی آغاز شد

به گزارش سیتنا، رابط‌ کاربری گوشی‌های این شرکت چینی که با نام MIUI‌ شناخته می‌شود، از حیث طراحی و کارکرد تفاوت‌های عمده‌ای با اندروید خالص دارد. حال شیائومی به‌ فاصله‌ی دو هفته پس از معرفی نسخه‌ی دهم این پوسته‌، انتشار جهانی نسخه‌ی بتای MIUI 10 برای دارندگان گوشی‌های این شرکت را آغاز کرده است. طبق اعلام شیائومی، نسخه‌ی بتای کنونی برای گوشی‌های می میکس ۲، می میکس ۲ اس، ردمی اس ۲، ردمی نوت ۵ و ردمی نوت ۵ پرو در دسترس قرار خواهد داشت. تاکنون، تنها مشتریان چینی شیائومی به‌ نسخه‌ی آزمایشی دسترسی داشتند و اکنون شاهد انتشار جهانی آن هستیم که علاوه‌بر بهبودها و پایداری بیشتر نسبت به به‌روزرسانی پیشین، کاربران بیشتری امکان تجربه‌ی آن را خواهند داشت.

این به‌روزرسانی در آینده‌ی نزدیک به‌صورت OTA در اختیار تمام کسانی قرار می‌گیرد که هم‌اکنون از آخرین نسخه‌ی آزمایشی MIUI استفاده می‌کنند. دریافت‌کنندگان نسخه‌ی آزمایشی باید به این نکته‌ توجه داشته باشند که شماره‌ی نسخه‌ی جدید ۸.۶.۱۴ است و شامل تمامِ ویژگی‌هایی که شیائومی پیش‌تر در جریان کنفرانس خبری خود از آن‌ها رونمایی کرد، خواهد بود. علاوه بر این، توسط به‌روزرسانی یادشده پشتیبانی از وب اپلیکیشن‌های پیشرو نیز اضافه شده و مرورگر پیش‌فرض نیز بهبودهایی جزئی‌ را به خود دیده است.

در انتها لازم است به این موضوع اشاره کرد که شیائومی در نسخه‌ی دهم پوسته‌ی اختصاصی خود، اندکی تغییرات ظاهری در MIUI اعمال کرده تا تفاوت ظاهری این رام با نسخه‌ی اصلی اندروید کمتر از گذشته شود؛ به‌عنوان نمونه، اعلانات، کنترل صدا و چند بخش دیگر، اکنون شباهت بسیاری به اندروید پی دارند. بخش ناوبری نیز دستخوش تغییر شده است و اکنون برخلاف گذشته، باید از ژست‌های حرکتی برای جابه‌جایی بین برنامه‌ها و بازگشت به‌صفحه‌ی اصلی استفاده کرد؛ همچنین صفحه‌ی برنامه‌های اخیر که پیش‌تر اپلیکیشن‌ها را به‌صورت ایستا و عمودی نمایش می‌داد؛ اکنون حالتی فهرست‌مانند و ستونی به خود گرفته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-15 23:36

افزودن دیدگاه جدید