کد مطلب: 

204065
رییس اداره‌ی پژوهش دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات، اعلام کرد:

امکان دانلود اپلیکیشن شناسایی، آموزش و توانمندی سازی کارجویان ICT

رییس اداره‌ی پژوهش دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات، گفت: به منظور شناسایی، آموزش و توانمندی سازی کارجویان حوزه‌ی ICT ، دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات در نمایشگاه ایران تلکام 96 از اپلکیشن "شاتک" رونمایی می کند.
امکان دانلود اپلیکیشن شناسایی، آموزش و توانمندی سازی کارجویان ICT

مهندس "حسن پاشایی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، پیرامون طراحی اپلیکیشن شناسایی و آموزش کارجویان حوزه‌ی ICT توسط دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات، گفت: شاتک، سامانه‌ی "شناسایی، آموزش و توانمندی سازی کارجویان ICT "، برای ایجاد سهولت جذب فارغ التحصیلان در بازار کار و توسعه‌ی کسب‌و‌کارهای کوچک حوزه‌ی ICT  توسط این فارغ التحصیلان جویای کار می‌باشد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که در عصر دیجیتال، فناوری‌ها با سرعت سرسام آوری تغییر می‌کنند و در نتیجه شغل‌های مرتبط با آنها نیز، روز به روز عوض می‌شوند و به تبع آن، مهارت‌های مورد نیاز بازار کسب و کار نیز به سرعت تغییر می‌کنند؛ به طوری که امروزه عمر هر مهارتی بیش از دو سال دوام نمی آورد.

پاشایی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات موجود در عصر دیجیتال، شکاف بین نیازهای مهارتی کسب و کار و نبودن آن مهارت ها در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی است، لذا دانشکده‌ی پست و مخابرات به منظور کمک به پر کردن شکاف بین نیروی کار یعنی فارغ التحصیلان ICT و بازار، طرح  شناسایی، آموزش و توانمندی سازی کارجویان ICT را مطرح کرده و در حال اجرای آزمایشی این طرح است.

وی در خصوص ویژگی مهم این طرح هم گفت: پیوستگی تمام اجزا و عناصر آن، شامل نیازسنجی مهارت های مورد نیاز حال و آینده بازار کسب و کار، تدوین بسته های آموزشی مرتبط با این مهارت‌ها، شامل سیلابس‌ها و مواد آموزشی و در نهایت شناسایی کارجویان حوزه ICT ، توانمند سازی و آموزش آنها برای جذب در بازار کسب و کار، از جمله مزیت های این طرح است.

پاشایی افزود: برای این منظور و برای شناسایی کارجویان، این اپلکیشین توسط دانشکده طراحی و اجرا شده است که علاقه مندان با نصب این اپلیکیشن در گوشی های خود اطلاعات تحصیلی و مهارتی خود را وارد می کنند. از طرف دیگر مهارت ها و مشاغل  مورد نیازِ روز و آینده بازار ICT  مورد مطالعه و نیازسنجی قرار گرفته و بر اساس این نیازسنجی انجام شده، بسته های آموزشی مهارت محور طراحی و به صورت نمونه به متقاضیان ارائه خواهد شد و سپس این فارغ التحصیلان به بازار کار معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد: در این طرح تمام  آموزش دیدگان تا مرحله جذب در بازار رصد شده تا میزان تاثیر این روش به صورت علمی بررسی شده و در صورت موفقیت در کشور اجرا شود.

وی ادامه داد: در نسخه های بعدی این  اپلیکیشن، امکان اجرای  کارگاه های آموزشی به صورت آنلاین نیز فراهم خواهد شد تا  کارجویان، در نقاط دور افتاده‌ی کشور نیز بتوانند دوره های مهارتی را بگذرانند. این ویژگی از این جهت مهم است که با این اپلیکیشن می توان حتی سربازان در حین خدمت را نیز آموزش داد و مهارت های مورد نیاز را به آنان در اقصا نقاط کشور به صورت رایگان ارائه داد.

وی در پایان افزود: از دیگر ویژگی های این طرح حمایت از تبدیل ایده به محصول یا خدمت می باشد؛ به طوری که ایده های کاربران در کمیته های تخصصی و فنی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تائید، حمایت های لازم از ارائه دهنده گان به صورت تسهیلات وام و غیره صورت خواهد گرفت؛ به عبارت دیگر در آینده، زیرساخت های اجرای استارتاپ های مجازی به ویژگی های این اپ افزوده خواهد شد.

گفتنی است؛ امکان دانلود این اپلیکیشن، از فردا صبح (دوشنبه) همزمان با آغاز نمایشگاه ایران تلکام 96 و در غرفه‌ی دانشکده (سالن شماره‌ی 8 و 9 غرفه شماره‌ی 25)  و وب سایت دانشکده به آدرس WWW.ICTFACULTY.IR فراهم است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-15 18:08

افزودن دیدگاه جدید