کد مطلب: 

201925

دسترسی آزاد به اطلاعات عامل نزدیک شدن مردم و حاکمیت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات عامل نزدیک شدن مردم و حاکمیت است.
دسترسی آزاد به اطلاعات عامل نزدیک شدن مردم و حاکمیت است

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی در آیین رونمایی از سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، گفت: اگر بنا داریم دولت مردمی بماند باید پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از این سامانه نظارت مردم را بر خودمان بالا می بریم افزود: این فرایند دموکراسی است.

وی یاد آور شد: لازم است حکومت و دولت با مردم صادق باشد، چرا که دولت امانت دار مردم است.

واعظی با تاکید بر اینکه  اطلاعات باید به رفع فساد و شفافیت و تبعیض کمک کند، ادامه داد: لازم است اطلاعات ،رابط دو سویه بین دولت و مردم باشد و نباید از آن سوء استفاده  شود

وزیر ارتباطات به تشریح محدودیتهای انتشار و ودسترسی به اطلاعات اشاره کرد و گفت: در موضوع اطلاعات سه محدودیت داریم اول منافع عمومی و ‌امنیت ملی است، دوم حریم خصوصی افراد و شرکت هاو سوم  اطلاعاتی است که در فرایند تصمیم گیری های مهم مطرح است.

وی با اشاره به اینکه اکنون صدو چهل کشور این قوانین را  دارند و نود کشور تلاش برای اجرا می کنند افزود: زیرساختهایی که این وزارتخانه ایجاد کرده اند این امکان را در سرتاسر کشور و مناطق محروم  برای استفاده از این سامانه می دهد.

واعظی با بیان اینکه رونمایی از دولت الکترونیک تا حدود سه تاچهار هفته آینده انجام می شود.افزود: دولت الکترونیک در رفع فساد و شفافیت  موثر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اهمیت فرهنگسازی و آموزش  تاکید کرد و ادامه داد: فرهنگسازی موجب می شود تا در دستگاههای مختلف مقاومت نشان ندهند  و ضرورت فرهنگسازی برای مردم  موجب می شود  که به چه اطلاعاتی دسترسی پیدا کنند و از چه اطلاعاتی استفاده کنند.

وی در پایان تصریح کرد: این رونمایی عامل نزدیک شدن  مردم و حاکمیت است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-08 13:20

افزودن دیدگاه جدید