کد مطلب: 

200386

کنتورخوانی هوشمند ایرانسل، با تاخیر چهار ماهه بعد از همراه اول!

در پی امضای تفاهم اخیر ایرانسل با شرکت ملی گاز ایران در زمینه کنتورخوانی هوشمند، پیش از این و در اوایل بهمن ماه سال گذشته، همراه اول با امضای تفاهم‌نامه‌ای با شرکت ملی گاز ایران در خصوص هوشمندسازی کنتورهای گاز کشور بر بستر اینترنت اشیا، گام موثری را برای مدیریت هرچه بهتر انرژی در کشور برداشت.
کنتورخوانی هوشمند ایرانسل، با تاخیر چهار ماهه بعد از همراه اول!

به گزارش سیتنا، در اوایل بهمن ماه سال گذشته، همراه‌اول به عنوان اپراتور پیشگام در صنعت اینترنت اشیا و شهر هوشمند، با امضای تفاهم‌نامه‌ای با شرکت ملی گاز ایران در خصوص هوشمندسازی کنتورهای گاز کشور بر بستر اینترنت اشیا (IoT)، گام بزرگی را برای مدیریت هرچه بهتر انرژی در کشور برداشت.

در همین راستا، همراه اول به منظور فراهم‌سازی بستر مناسب برای هوشمندسازی کشور، توسعه بزرگ‌ترین زیرساخت نرم‌افزاری و همچنین پلتفرم لازم جهت پیاده‌سازی اینترنت اشیا و شبکه‎‌های کم مصرف با پوشش گسترده (LPWAN) در کشور را در دستور کار قرار داد.

در همین حال، امروز روابط عمومی ایرانسل از امضای تفاهم با شرکت ملی گاز ایران در زمینه کنتورخوانی هوشمند خبر داد؛ اگرچه این فناوری، در دهه‌فجر سال 95 و با حضور محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساختمان مرکزی ایرانسل به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده بود، ولی اجرای عملی آن تا کنون به تاخیر افتاده بود.

گفتنی است؛ شرکت ملی گاز ایران طی فراخوانی در پاییز 1394، از شرکت‌های علاقه‌مند دعوت کرده بود تا در اجرای طرح پایلوت گاز برای کنتورخوانی هوشمند شرکت کنند. هر یک از شرکت‌هایی که موفق به امضای موافقت‌نامه نهایی با شرکت ملی گاز شوند، یک پروژه تأمین، نصب و قرائت مکانیزه را برای 5000 کنتور هوشمند گاز با استفاده از فناوری‌های مطرح این حوزه، اجرا خواهند کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-06 15:50

افزودن دیدگاه جدید