کد مطلب: 

199388

"تابناک" فیلترینگ تماس صوتی تلگرام را گردن دولت انداخت!

در حالی که منابع خبری از انسداد سرویس تماس صوتی تلگرام با دستور قضایی خبر دادند، سایت اصولگرای تابناک در گزارشی تحلیلی با عنوان "پای منفعت اپراتورها که به میان آمد، قول روحانی برای «فیلتر نشدن» شکست!" فیلترینگ این سرویس جدید تلگرام را گردن دولت یازدهم انداخت.
"تابناک" فیلترینگ تماس صوتی تلگرام را گردن دولت انداخت!

به گزارش سیتنا، در بخشی از گزارش تابناک آمده است: "هرچه رئیس جمهور بر تلاش دولت بر تداوم فعالیت شبکه های مجازی و نرم افزارهای ارتباطی و ممانعت از فیلتر شدن آنها تأکید دارد و وزیر ارتباطات کابینه وی از رایزنی‌های صورت گرفته برای رفع فیلتر امثال توئیتر سخن می‌گوید، به تازگی اتفاقی رخ داده که نشان می‌دهد ایستادگی دولتمردان در این مقوله، همیشگی نیست و تابع شرایطی تغییر می‌کند. مثل در نظر گرفتن منفعت اپراتورهای قدرتمند تلفن همراه در کشورمان!

این موضوع زمانی خودنمایی می‌کند که می‌بینیم دسترسی ایرانیان به تماس صوتی تلگرام به فاصله کوتاهی از دایر شدن، غیر ممکن می‌شود و دولتمردان حتی از اطلاع رسانی در این باره نیز دریغ می‌ورزند. حال آنکه به یاد می‌آوریم دو سه روز پیشتر، پاول دوروف، مدیر شبکه تلگرام در این خصوص شفاف سازی کرده و از مخالفت اپراتورهای ایرانیِ تلفن همراه با گشودن خط تماس صوتی نرم افزار محبوب ایرانیان پرده برداشته بود.

اتفاقی که حالا سر و شکل رسمی به خود گرفته و به نوعی ثابت می‌کند، دولتمردان آن گونه که ادعا می‌کنند، به فکر مردم نیستند، بلکه می‌کوشند شرایطی فراهم آورند که رضایت ایشان را به دنبال داشته باشد و این پیگیری نیز تا زمانی صورت می‌گیرد که پای منفعت برخی در میان نباشد که در آن صورت، دریافت رضایت مردم اولویت خود را از دست می‌دهد". (اصل گزارش تابناک)

در همین حال؛ دکتر محمود واعظی، صبح امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به مسدود شدن تماس صوتی تلگرام، اظهار کرد: حدود یک ماه است که مسوولان تلگرام به دنبال راه‌اندازی تماس صوتی این شبکه در ایران هستند که در این خصوص دیدگاه‌های مختلفی از جانب اپراتورها در کشور وجود داشت.

وی، درباره مسدود شدن تماس صوتی تلگرام در ایران نیز گفت: این سرویس با حکم قضایی که به اپراتورها ابلاغ شده، مسدود شده است.

گفتنی است؛ خبرگزاری فارس در خبری که دوشنبه منتشر کرد، اعلام کرد که امکان تماس صوتی تلگرام که از جمعه ۲۵ فروردین در ایران فعال شده بود، با دستور قضایی مسدود شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-18 21:53

افزودن دیدگاه جدید