کد مطلب: 

197463

مراسم ششمین دوره جایزه ملی کیفیت ICT برگزار شد

همزمان با آغاز یکصد و چهلمین سال فعالیت وزارت ارتباطات، مراسم ششمین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برگزار شد.
مراسم ششمین دوره جایزه ملی کیفیت ICT برگزار شد

به گزارش سیتنا، در این مراسم که با حضور دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی، دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مهندس محمد جواد آذری جهرمی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شد، از برگزیدگان ششمین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات تقدیر شد.

در بخش ICT طبق مصوبه 104 شورای عالی سیاست گذاری جایزه ملی کیفیت ایران از سال89 جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محول شد.

در این جایزه وزیر ارتباطات رئیس شورا و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت دبیر شورا هستند و نمایندگانی از سازمان ملی استاندارد، سازمان تنظیم مقررات و انجمن ملی کیفیت ایران در این شورای عالی عضو هستند.

هر ساله بر اساس اعلام سایت جایزه، ثبت نام از متقاضیان برگزاری دوره های  آموزش و نهایتا ارزیابی شرکت ها در دستور کار قرار می گیرد.

در ششمین دوره سعی شده است رقابت بین شرکت های خصوصی صورت پذیرد، بنابراین از میان بیست شرکت ثبت نام کننده 16 شرکت توانستند به مرحله اخذ گواهی نامه نائل آیند.

از مهم ترین اقدامات این دوره می توان به فراخوان ارزیابان در سطح کشور و استفاده  از نیروهای متخصص و مطلع و برگزاری کلاس های تربیت ارزیاب و کارگاه های اختصاصی اشاره کرد.

این اقدامات شورای جایزه را قادر ساخت با توانمندی بهتری برای ارزیابی شرکت ها اقدام کنند، بر این اساس اولین سالی است که هر ارزیاب فقط به یک شرکت مراجعه کرده است، که به همین دلیل کیفیت جایزه سطح بالاتری را به دست آورده است.

نکته ای که در این مرحله از جایزه مورد توجه قرار می گیرد و از آغاز 96 انجام می شود، برگزاری جلسات مشترک بین ارزیابان و شرکت هایی است که در دوره ششم حضور داشته اند، در این جلسات نقاط ضعف و نقاط قابل بهبود بین شرکت کنندگان در جلسه مطرح و تبادل می شود.

در نتیجه شرکت ها به سمت رفع نواقص احتمالی می روند، چرا که در هر حال وجود کیفیت خوب مورد اقبال همه مردم قرار می گیرد و شرکت ها می توانند در رقابتی سالم، محصولی با کیفیت به مردم ارایه و خود را به عنوان برند معروف در جامعه سرآمد کنند.

در ششمین دوره پنج شرکت گواهی نامه اهتمام، چهار شرکت گواهی نامه اشتهار یک ستاره، چهار شرکت گواهی اشتهار دو ستاره، یک شرکت گواهی نامه اشتهار سه ستاره و دو شرکت نیز لوح سرآمدی تندیس را به دست آوردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-11 21:22

افزودن دیدگاه جدید