کد مطلب: 

196969
به دنبال انتقاد به سیاست‌های ضدزن و نژادپرستانه ترامپ؛

شبکه اجتماعی مشهور چین حساب مدافعان حقوق زنان را بست!

«سینا ویبو» شبکه اجتماعی مشهور چین، منتقدان فمینیست ترامپ را سانسور می‌کند. این محدودیت‌ها خشم فمینیست‌ها را در چین برانگیخته است.
شبکه اجتماعی مشهور چین حساب مدافعان حقوق زنان را بست!

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، حساب کاربری «صدای فمینیست‌ها در چین» در شبکه اجتماعی سینا ویبو، به اتهام نقض قانون کشور چین برای ۳۰ روز بسته شده است. سینا ویبو در این زمینه پاسخی نداده است.

این گروه مقاله‌ای را از روزنامه گاردین ترجمه و منتشر کرده بود. ۶ روز بعد از انتشار ترجمه چینی این مقاله حساب کاربری «صدای فمینیست‌ها در چین» به حالت تعلیق درآمد. در این مقاله دانشگاهیان فمینیست مقیم آمریکا، خواهان یک مبارزه فمینیستی در پاسخ با سیاست‌های ضدزن و نژادپرستانه دونالد ترامپ شده بودند.

ژیانگ جینگ، از ویراستاران «صدای فمینیست‌ها» به گاردین گفته که ویبو به این گروه یک پیام خصوصی فرستاده مبنی بر اینکه احساب کاربری آنها که از سال ۲۰۱۰ راه افتاده و بیش از ۸۰ هزار دنبال‌کننده دارد، موقتا بسته شده است. ویبو انتشار آن مقاله را نقض قوانین چین دانسته است.

حینگ گفته است که ویبو به روشنی انگیزه خود را از این کار به روشنی توضیح نداده اما حدس زده می‌شود که این محدودیت به این دلیل اتفاق افتاده که آنها چند توییت برای فراخوان به اعتصاب زنان علیه ترامپ منتشر کرده‌اند.

لی مایزی، یکی از رهبران جنبش جدید فمینیستی چین گفته است: «تلاش برای خاموش کردن صدای فمینیست‌ها بخشی از تلاش گسترده‌تر حکومت برای به عقب راندن مبارزات برای برابری جنسیتی است.»

او این کار را بخشی از جنگ افکار عمومی و تلاش برای اثرگذاری بر آن توصیف کرده است.

مایزی گفته: «با بستن این حساب، مقامات پیامی را به جنبش فمینیستی چین فرستاده‌اند. اینکه این بار برخورد خفیف بوده اما بعدا شدیدتر خواهد شد.»

بستن این حساب کاربری می‌تواند نشانه حساسیت روابط چین و آمریکا در دوران ترامپ هم باشد.

انتخاب شوک‌انگیز ترامپ و سخنرانی‌های ضد چین او، این کشور را از بی‌ثباتی و رکود در روابط دو کشور نگران کرده است.

این ترس هرچند به دنبال تماس نلفنی ترامپ با شی جین پینگ، رییس جمهوی چین کمرنگ‌تر شد، با این حال نگرانی‌ها پکن را واداشته که جلوی هر انتقادی را بگیرد که ممکن است روابط دو کشور را پیچیده کند.

هنوز مشخص نیست که‌ آیا سیاست‌ خارجی ترامپ همچنان بر اساس روش شخصیت‌هایی مثل استیو بنون که به شدت ضد چین است اداره خواهد شد یا بر مبنای سیاست‌های معمولی‌تر کسانی مانند رکس تیلرسون، وزیر کشور.

بر اساس اخباری که ماه گذشته درز کرد، رسانه‌های چین موظفند در پوشش اخبار مربوط به ترامپ دقت ویژه‌ای به خرج بدهند و انتقاد از حرف‌ها و عملکرد ترامپ مجاز نیست.

پخش مستقیم سخنرانی افتتاحیه ترامپ در چین ممنوع بود و رسانه‌ها موظف بودند تنها از گزارش‌های منتشر شده از سوی خبرگزاری رسمی چین، شین هوا، استفاده کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-02-24 20:31

افزودن دیدگاه جدید