کد مطلب: 

191684
نظرسنجی مشترک وال‌استریت ژورنال و ان‌بی‌سی؛

رسوایی ترامپ؛ افزایش حمایت از کلینتون

در اولین نظرسنجی پس از افشای اظهارات زنندۀ دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، حمایت از هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات، افزایش یافته‌است.
رسوایی ترامپ؛ افزایش حمایت از کلینتون

به گزارش سیتنا، نتایج نظرسنجی مشترک وال‌استریت ژورنال و ان‌بی‌سی نیوز از میان 4 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا حاکی است، 46 درصد از رأی‌دهندگان احتمالی به کلینتون و 35 درصد از آنان به ترامپ رأی خواهند داد.

همچنین گری جانسون، نامزد حزب لیبرترین و جیل استین، نامزد حزب سبزهای امریکا نیز در این نظرسنجی حضور داشتند که درصد کمی از مردم امریکا از آنان حمایت می‌کنند.

بعلاوه در نظرسنجی میان کلینتون و ترامپ، نامزد حزب دموکرات از حمایت 52 درصدی و نامزد حزب جمهوری‌خواه از حمایت 38 درصدی برخوردار است.

این نظرسنجی پس از افشای فایل زنندۀ ترامپ در روز جمعه و پیش از برگزاری مناظرۀ دوم انتخاباتی میان ترامپ و کلینتون انجام شده‌است.

دومین مناظره میان کلینتون و ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 امریکا، در ساعات اولیۀ صبح روز دوشنبه (به وقت ایران) در دانشگاه واشنگتن در شهر سن‌لوئیس در ایالت میزوری برگزار شد.

دو نامزد در این مناظره به سوالات دو مجری و حاضران در برنامه و کاربران فضای مجازی درخصوص مسائل مختلف سیاست داخلی و خارجی پاسخ دادند، اما این مناظره تا حد زیادی تحت تاثیر اظهارات زننده افشا شده ترامپ درباره زنان قرار گرفت.

با توجه به درخواست رهبران حزب جمهوری‌خواه برای کناره‌گیری ترامپ از انتخابات، بسیاری از رسانه‌های امریکایی این مناظره را آخرین فرصت ترامپ برای حفظ ستاد انتخاباتی‎اش می‎دانستند.

نامزد حزب جمهوری‌خواه در پی سؤال مجری مناظره دربارۀ اظهارات افشا شدۀ وی دربارۀ «آزار جنسی زنان» در فایلی که در سال 2005 ضبط شده، گفت وی هرگز زنان را مورد آزار قرار نداده‌است و سخنانش در یک فضای «مردانه» بیان شده‌اند. وی البته اظهار شرمساری هم کرد و افزود به زنان احترام می‌گذارد.

کلینتون نیز در این مناظره گفت ترامپ نه تنها به زنان بلکه به امریکایی‌های آفریقایی‌‎تبار، پناهجویان، معلولان، زندانیان جنگ و مسلمانان نیز توهین کرده و حاضر به عذرخواهی نشده‌است.

پنجاه‌وهشتمین انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا قرار است روز ‎۱۸ آبان 1395 برگزار شود تا جانشین باراک اوباما پس از دو دورۀ ریاست‌جمهوری مشخص گردد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-11 00:01

افزودن دیدگاه جدید