کد مطلب: 

190375

واعظی: در قم صحبتی از فیلترینگ تلگرام نکردم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نوشت: "در شهر قم صحبتی از فیلتر تلگرام نکردم، متأسفانه اخبار نادرستی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است".
واعظی: در قم صحبتی از فیلترینگ تلگرام نکردم

به گزارش خبرنگار سیتنا، به دنبال حواشی اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها و نقل قولی از وزیر ارتباطات در سفر به قم مبنی بر اینکه "ما قبول نداریم که باید تلگرام به فعالیت در کشور ما ادامه دهد"، محمود واعظی در شبکه‌ی اجتماعی لنزور نوشت: "در شهر قم صحبتی از فیلتر تلگرام نکردم، متأسفانه اخبار نادرستی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است".

گفتنی است؛ برخی رسانه‌ها (از جمله ایرنا - لینک) در انتشار اخبار سفر اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به قم نوشتند که واعظی در خصوص وضعیت شبکه های پیام رسان فعال در ایران، بیان کرد: ما قبول نداریم که باید تلگرام به فعالیت در کشور ما ادامه دهد بلکه باید چند شبکه اجتماعی ملی در فضای مجازی ایجاد و تقویت شود تا مردم احتیاج خود به اطلاعات را از پایگاه های پیام رسان داخلی تامین کنند. از نظر امنیتی هم درست نیست که اطلاعات 20 میلیون کاربر ایرانی در خارج از کشور ذخیره شود و آنها هر زمان که بخواهند از این اطلاعات سوءاستفاده کنند.

در همین حال روابط عمومی وزارت ارتباطات اخبار انتشار یافته در برخی رسانه‌ها در خصوص سخنان مورد اشاره‌ی واعظی در قم را مغایر با سخنان وزیر ارتباطات دانست و تاکید کرد که وزیر ارتباطات در دیدار با آیت الله مکارم گفته است که راه حل جلوگیری از آسیب های احتمالی پیام رسان‌هایی همچون تلگرام، مسدود کردن و بستن این شبکه ها نیست.

نکته آنکه رسانه هایی که خبر اظهارات واعظی در خصوص تلگرام را مطرح کردند به دیدار عصر سه شنبه واعظی با فعالان فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اشاره داشتند و نه سخنان واعظی در دیدار با آیت الله مکارم، در حالی که روابط عمومی وزارت ارتباطات در پاسخ به رسانه‌ها متن سخنان دکتر واعظی در دیدار با آیت الله مکارم را منتشر کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-24 17:26

دیدگاه‌ها

تصویر حسینی
سلام دوباره تکذیب!! کاش متن مصاحبه ها را از قبل براشون می نوشتند!
ارسال شده توسط حسینی در 06 شهريور 95 - 09:01

افزودن دیدگاه جدید